Türkiye online alışverişte 11. sırada

Son birkaç yıla kadar son derece tekinsiz ve uzak görülen online alışveriş, artık hepimizin tercihi olmaya başladı. Tıpkı birbirinden yeni ve avantajlı ürünü bir arada bulabileceğiniz bellemola.com sitesi gibi. Markanın yönetim kurulu üyesi John Houslip ile online alışverişi ve geleceğini konuştuk.

Giriş Tarihi: 22.08.2014 16:03 Güncelleme Tarihi: 22.08.2014 17:10
1953 İngiltere doğumlu olan John Houslip, fotoğraf ve matbaa sektöründe yıllarca çalıştıktan sonra Cheapsmells.com sayesinde e-ticaret dünyası ile tanışmış. 2012 yılından bu yana Türkiye Genel Müdürü
olarak görevine devam eden Houslip, son derece renkli bir kişiliğe sahip. Tenis oynamayı seviyor; hatta İngiltere'de kazandığı birçok ödülü var. Uçak kullanabiliyor; brövesi bile mevcut! Aynı zamanda bahçe
işleriyle uğraşmayı da çok seven Houslip tam bir The Beatles ve Rolling Stones hayranı. E-ticaret dünyası ile kendisinin de yeni yeni tanışmasına rağmen Houslip, Türkiye'de her beş kişiden birinin online alışveriş yaptığını vurguluyor.

Kendinizi kısaca anlatabilir misiniz? Özellikle de Türkiye'de yeni olan bir sektörün başında olmaya nasıl karar verdiniz?

Biraz geriden başlayacak olursak, ben aslında, fotoğraf tab ve baskı sektöründe İngiltere'nin en büyük şirketlerinden birinin genel müdürüydüm. Daha sonra 2006'ya kadar olan süreçte aynı sektörde kendi
işimi kurdum ve şirketim İngiltere'nin bu alanda üçüncü büyük şirketi haline geldi, çok sayıda ödül kazandık ve bu alanda birçok yeniliğin öncüsü olduk. Dijital fotoğrafçılığın ve teknolojinin gelişmesiyle birlikte fotoğraf tab ettirme sektörü takdir edersiniz ki, çok etkilendi ve ben de bundan sonraki kariyerimi günümüz teknolojisinin odağındaki yerde, e-ticaret alanında devam ettirmeye karar verdim. Bu esnada,
şu anda İngiltere'nin bir numaralı Avrupa'nın da üçüncü büyük online parfüm ve kozmetik satış sitesi olan Cheapsmells ile yollarımız birleşti ve onlara danışmanlık yapmaya başladım. Cheapsmells, Türkiye
projesi ile ilgili 2010-2011 yıllarında pazar araştırmalarını yapıyordu ve siteyi hayata geçirmek için gerekli çalışmalar devam ediyordu. 2012 Nisan ayında şirketin faaliyete başlamasına karar verildi. Bu esnada
bu projenin yöneticisi olma teklifi bana sunuldu. Türkiye'de e-ticaretin günden güne gelişiyor olması ve pazarda BellaMola gibin parfüm ve kozmetik sektöründe dikey bir eticaret sitesine ihtiyaç olması gibi sebeplerle bu projeye çok inandım ve projenin başında olma fikrini çok heyecanlı buldum. Aynı zamanda başka bir ülkede, üstelik İstanbul gibi büyüleyici bir şehirde yaşamımı sürdürmek benim için farklı heyecanlara sahip bir mücadele alanı olacaktı ve bu fikir beni fazlasıyla heyecanlandırıyordu.

BellaMola.com'un diğer online şirketlere göre farkı nedir?
BellaMola.com, dünyaca ünlü markaların parfüm, kozmetik ve bakım ürünlerini şu anda en uygun fi yatla satışa sunan bir e-ticaret sitesi. İngiltere'deki modelimizi Türkiye'ye taşımakla ne kadar doğru bir karar
vermiş olduğumuzu günden güne daha iyi görmekteyiz. %100 orijinal ürünleri, bizzat kendimiz yurtdışındaki ana distribütörlerden ithal ediyoruz. Bu noktada Cheapsmells'in 10 yılı aşkın süredir geliştirmiş olduğu tedarik zincirinden yararlanıyoruz. Cheapsmells'in, dünyanın hemen hemen her yerine gönderim yapan, Avrupa'nın en büyük online alışveriş sitelerinden biri olması dolayısıyla, alım adetleri hayli yüksek ve tedarikçi ilişkileri çok kuvvetli.

BellaMola.com'un nasıl bir çalışma sistemi var?
Parfüm, kozmetik, cilt bakımı, vücut bakımı, saç bakımı ve güneş bakımı kategorilerinde dört bine yakın ürün mevcut. Gün içinde saat 17.00'ye kadar verilen siparişler aynı gün kargoya teslim ediliyor ve en geç
72 saat içinde (İstanbul içi çoğunlukla ertesi gün oluyor.) teslim ediliyor, üstelik hiçbir şekilde kargo ücreti almıyoruz. Ürünü teslim aldığınız esnada kargo yetkilisine ödeme yapabileceğiniz bir sistem de mevcut.

Benzer veya rakip online alışveriş sitelerinden sizi farklı kılan nedir?
BellaMola.com'dan yapacağınız online alışveriş ile, evinizde, ofi sinizde, hatta belki bir toplu taşıma aracında, kısacası İnternet'in olduğu her yerde sitemize giriş yapabilir, fi ziki olarak bir alışveriş merkezinde dolaşmanın yorgunluğunu yaşamadan ürünlerimizi görebilir, sitemizin kolay kullanımı ile beğendiğiniz ürünleri kolaylıkla sepetinize atabilir ve kendinize uygun ödeme seçeneğini işaretleyerek satın alımınızı gerçekleştirebilirsiniz. Bu noktada kredi kartı ile veya kapıda ödeme şeklinde ödeme yapabilirsiniz, hiçbir ekstra ücret ödemeden en kısa sürede ürününüz kapınıza gelir. Alışverişin hızlı, kolay ve güvenilir olması, üstelik avantajlı fi yatla alınıyor olması en büyük avantaj.

Online alışverişi klasik alışveriş sisteminden avantajlı kılan yanı nedir?
Geleneksel perakendecilikteki yüksek mağaza maliyetlerinin olmaması, fiyat avantajı olarak yansıyor. Bizim satın alma avantajımızı ve İstanbul merkezimizde bulunan büyük depomuzu da düşününce fi -
yatlarımız gerçekten makûl hale geliyor. Özetle online alışveriş, ürünler hakkında bilgi almanın ve alışveriş yapmanın en kolay, en hızlı ve en tasarrufl u yolu. Günün her saati en uygun fi yatlarla evinizden, işyerinizden yani bulunduğunuz her yerden alışveriş yapabilirsiniz. Mağazanın kapanma saati gibi bir durum söz konusu olmayıp 7/24 alışveriş yapılabiliyor olması da bir diğer avantaj. Aynı şekilde ulaşım maliyetlerinde de bir kolaylık sağlamış oluyorsunuz. Trafik, otopark, mağaza dolaşma, ödeme kuyruğunda bekleme ve paket taşıma sorunlarının tamamı ortadan kalkıyor.

İngiltere'de, online kozmetik sektörünün pazar payı nedir?
İngiltere'de sadece online kozmetik (Sadece parfüm ve kozmetik ürünleri online satışı.) sektörü pazar hacmi yıllık 800 milyon pound civarında. Bu rakam sadece online parfüm ve kozmetik ürün satışlarını
kapsıyor.

Türkiye pazarında ne kadar bir büyüme hedefliyorsunuz?
BellaMola, Türkiye'de yeni bir marka. Cheapsmells olarak İngiltere ve diğer Avrupa ülkelerindeki online pazarlarda edindiğimiz 12 yıllık tecrübe ve başarımızın kısa süre içerisinde Türkiye'de de BellaMola.
com markamız ile hedefl erimiz doğrultusunda ilerleyeceğini düşünüyoruz. Açıldığımız günden bu yana, beklentilerimizin üzerinde bir taleple karşılaşmış olmak da bu tahminimizi doğruluyor. 2014 sonu için Türkiye'deki online parfüm ve kozmetik satış sitemiz BellaMola.com için %500'lük bir büyüme öngörüyoruz.

Türkiye'de online alışveriş düzeyi ne durumda?
Türkiye'de online alışveriş, her geçen gün artan bir ivme gösteriyor. İnternet kullanıcı sayısının artması, online ödeme kolaylıkları, genç nüfusun yoğunluğu, mobil uygulamaların gelişmesi gibi etkenler online
alışveriş pazarına hacim katmaya devam ediyor. 2013 e-ticaret raporlarına göre Türkiye 36 milyon İnternet kullanıcısı ve yüzde 47 penetrasyon ile dünyada 11. sırada ve İnternet'ten alışveriş yapan kişi sayısı 10 milyona ulaşmış durumda. Araştırmalar her beş kişiden birinin İnternet'te alışveriş yapıyor olduğunu gösteriyor. 2015 yılında Türkiye'de toplam 65 milyar TL'lik bir pazar büyüklüğü bekleniyor. En çok alışveriş üç büyük ilden geliyor: İstanbul, Ankara ve İzmir.

Online alışveriş sisteminde kadın ve erkekleri kıyaslayacak olursanız, farkı nasıl açıklarsınız?
Türkiye'de birçok İnternet sitesinde erkek üyelerin ağırlığının daha fazla olduğu ile ilgili istatistikler mevcut. Bizim ürün kategorimiz parfüm ve kozmetik olunca ilk başta kadın ağırlıklı bir müşteri profilimiz olduğu sanılıyor. Ancak şu anda üye dağılımımızda kadın ve erkek oranları neredeyse yarı yarıya diyebiliriz. Erkek müşterilerin çoğu fiyat karşılaştırma sitelerini yoğun olarak kullanıyor, çeşitli forum ve
platformlarda ürünlerle ilgili görüş ve yorumlarını paylaşıyor; kadın müşteriler de indirim ve özel kampanyaları sıkı şekilde takip ediyor.

Yine erkek ve kadınlar üzerinden bakarsak sizin platformunuzda en çok hangi ürünler tercih ediliyor?
BellaMola.com olarak ana ürün grubumuzun parfüm olması, en çok bu kategoride ürün satmamıza neden oluyor. Ancak özellikle cilt ve saç bakımında Türkiye'de bulunmayan özel markaları sunuyor olmamız bizi tercih edilir kılıyor. Bu markalarımızla oldukça iddialıyız. Türkiye'de özellikle parfüm konusunda erkek müşteriler 'niş parfüm' dediğimiz ürünlere özel ilgi gösteriyor. Aynı şekilde nostaljik parfümler ve erkeklere özel saç bakım ürünleri de erkekler tarafından tercih ediliyor. Kadın müşterilerimiz de yine popüler markaların 'celebrity perfumes' dediğimiz ürünlerine büyük ilgi gösteriyor.

Esquire Dergisi'nin Temmuz 2014 sayısından alınmıştır.

BİZE ULAŞIN