Oscar Ödüllü Kostüm Tasarımcıları Favori Film Kostümlerini Seçiyor
“A Complete Unknown”, “Wicked”, “Nosferatu” ve diğer Akademi Ödülü adayı filmlerin arkasındaki yaratıcı isimlerle, aday yapımlardaki favori erkek kıyafetlerini konuştuk.
Yazı: Carmen Bellot
Çeviri: Zeynep Merve Kaya
Kapak Fotoğrafı: Lisy Chrisl/Searchlight/Paramount/Universal
Oscar Ödülleri zamanı geldiğinde, Esquire moda ekibi kırmızı halı için heyecanlanmaya başlar. İyi oyuncular, iyi kıyafetler giyerler; biz de geleneksel "Oscar'ların En Şıkları" galerimiz için paparazzi karelerini kurcalar, silüetleri ve renk paletlerini derinlemesine analiz etmeye koyuluruz.
Yine de bu büyük geceyle sırf kim ne giymiş diye ilgileniyor dahi olsanız, ödüllerin düzenlendiği Dolby Theatre'ın içinde neler olup bittiğine dair bir fikriniz de olmalı. Örneğin bu yıl, "En İyi Kostüm Tasarımı" adayları arasında özellikle erkek giyimi ağırlıklı prodüksiyonlar dikkat çekiyor. Adaylara şöyle bir göz gezdirdiğinizde, yarışmanın çok çekişmeli geçeceğinden emin oluyorsunuz.
A Complete Unknown, Bob Dylan'ın umursamaz 60'lar tarzını gözler önüne sererken, Conclave'deki kardinallerin dış giyim tercihleri için Tanrı'ya teşekkür ederken buluyoruz kendimizi. Nosferatu'daki 19. yüzyıl terziliği ise, takım elbiselerine biraz gösteriş katmak isteyenler tarafından kolayca benimsenebilir. Kostüm ve günlük giyim arasındaki geçiş hiç bu kadar kusursuz olmamıştı.
Tüm bu detayları göz önünde bulundurarak, bu yılın "en iyi giyinen" filmlerinin kostüm tasarımcılarına, kendi projelerindeki favori erkek modası anlarını sorduk.
A Complete Unknown, Arianne Phillips
Fotoğraf: Serachlight Pictures
"Timothée adına konuşamam ama sanırım beni favorim, puantiyeli gömlekti."
"Bob Dylan ve grubunun dükkanda puantiyeli gömlekler aldığı sahneyi Jim [James Mangold] yazdı. Ardından da Bob'un otel odasında Al Kooper'a söylediği şu cümleyi ekledi; 'Şu gülünç gömleği çıkar!' Bunlar yazılırken, o gömleği Timmy'ye giydireceğimizi hayal bile edemezdim."
"Pete Seeger'ın gelip ekibi uyandırdığı ve Bob'un hangi gitarı çalması gerektiği konusunda konuştukları sahnede Bob'u yatakta, boxer'ıyla görüyoruz. O sahnenin çekildiği gün, ben kostüm karavanında bir sonraki günün kıyafetlerini düzenliyordum, Timmy beni sete çağırdı. 'Bir fikrim var. Bu sahnede o gömleği giysem ne olur?' Bu dahiyane bir fikirdi. Gömleğin kusursuz uyum sağladığı, organik bir sahne bulduğumuza çok sevinmiştim."
Nosferatu, Linda Muir
Fotoğraf: Aidan Monaghan/Focus Features LLC
"Nosferatu, 1838 yılında, Biedermeier dönemi Almanya'sında geçtiği için erkek kıyafetlerini hazırlamak muhteşem bir şölen tadında geçti. Ancak en sevdiğim kıyafetler, Orlok'a aitti. Bunun nedeni kısmen Nosferatu'nun baş karakteri olması, ancak daha da önemlisi Orlok'un (ya da Bram Stoker'ın romanında ve birçok filmde Dracula'nın) sinema tarihindeki belirgin yeri ve sinemaseverlerin, özellikle de Robert Eggers'ın, zihninde bıraktığı derin etki. 16. yüzyıl Transilvanya'sından bir soylunun giyebileceği kıyafetleri araştırmak büyüleyiciydi, onun hikâyesini en iyi şekilde yansıtacak kumaşları ve süslemeleri bulmak ise zorlu bir süreçti. Son olarak, kostüm ekibimizi böylesine ikonik ve zamanın yıprattığı bir kostümün yaratım sürecinde yönlendirmek, son derece tatmin edici bir deneyimdi."
"Orlok'un kostüm tasarım sürecine, en başından beri onun nasıl görüneceğine dair net bir vizyona sahip olan Robert ile yaptığım görüşmelerle başladım. Onun araştırma görsellerini inceledim ve ardından mentes (aşırı uzun kollu paltolar), dolman (lüks tunikler), kolpak şapkalar ve ayakkabılar gibi birçok örnek daha bulmaya koyuldum. Böylece bu kıyafetlerin nasıl göründüğünü ve nasıl üretildiğini tam olarak anlayabildim. Daha sonra, her parça için uygun kumaşları bulmam gerekti; bazı kıyafetler birden fazla katmandan oluşuyordu ve hepsi özel düğmeler ve süslemeler gerektiriyordu. 'Cesetleşme' efekti yaratma ve kostümü yaşlandırma süreci ise açık ara en eğlenceli kısımdı ve gerçekten Orlok'a yüzyıllar öncesine uzanan bir geçmiş kazandırdı."
"Benim bakış açıma göre Bill Skarsgård tam bir sabır ve zarafet timsaliydi. Bill'in kostümlerinden herhangi birini saklayıp saklamadığını bilmiyorum, ancak pek sanmıyorum; çünkü çekimler bittiğinde Orlok'u geride bırakmak istemiş olabileceğini düşünüyorum."
Conclave, Lisy Christl
Fotoğraf: Alamy
"Bu, kardinallerin cüppelerinin altında giydiği bir çeşit kaftan. 2000 yıllık tarihi bir araya getiren bu kostümün beyaz rengi Hristiyanların geleneksel vaftiz giysilerine gönderme yapıyor. Beyaz, Hristiyanlıkta saflığın rengini temsil ediyor."
"Katolik kardinallerin kıyafetleri belirli kurallara tabidir ve biz de bu kurallara sadık kaldık, ancak formlarını biraz değiştirdik. Bir kardinalin veya piskoposun kıyafeti bir elbise gibidir; hareket ettikçe, yürüyüş şekline göre formu değişir. Bu yüzden oyuncularımız bu kostümler içinde kendilerini oldukça rahat hissettiler."
Wicked, Paul Tazewell
Fotoğraf: Giles Keyte/Universal Pictures
"Wicked'da pek çok favori kıyafetim var ama en sevdiğim, Fiyero'nun 'Dancing Through Life' sahnesinde giydiği mavi süet takımı ve ona uyumlu pantolonu."
"Bu kombin, Fiyero'nun Shiz'e ilk kez geldiği ve kütüphanede diğer öğrencileri etrafında topladığı sahne için tasarlandı. Mavi renk seçimi, onun Winkie Country'den gelen bir prens olduğu hikâyesine dayanıyor. Hem kraliyet soyunu yansıtmak hem de ailesinin Kiamo Ko'daki sarayının renk paletini ve detaylarını kostümüne taşımak istedim."
"Ceketinin yan tarafındaki geometrik kesim detayları, altında kullanılan bronz varak derilerle birleşince ortaya süslü bir asker ceketi çıkarıyor. Bu detayların ilhamı, Gregory Maguire'ın orijinal Wicked romanında Fiyero'yu betimlerken bahsettiği geometrik dövmeler ve yüz boyamalarından geliyor. Bu deseni ceketin kenar süslemelerine de taşıdım ve ayrıca İspanyol binicilik kıyafetlerinden ilham alan pantolonlarını da aynı desenle işleyerek tamamladım."
"Fiyero'nun takımını tamamlayan en dikkat çekici parçalardan biri, diz hizasına kadar uzanan, döner desenli mavi binici çizmeleri. Bronz işlemeli burun ve topuk detaylarına sahip bu özel yapım çizmeler, dans sahnelerine uyum sağlayacak şekilde esnek taban ve zarif detaylarla tasarlandı, böylece 'Dancing Through Life' takımının geri kalanıyla mükemmel bir uyum yakaladı."
"Yetkin bir terziyle çalışarak takımın şeklini ve siluetini belirledik ve 18. yüzyıl askeri üniformalarına özgü tasarım unsurlarına yer verdik. Fiyero'yu canlandıran Jonathan Bailey'nin 'Dancing Through Life' sahnesinde oldukça hareketli bir koreografi sergilemesi gerektiği için, kıyafet kesiminin ona gerekli tüm hareket kabiliyetini sağlaması çok önemliydi. Bu yüzden hem rahatlık hem de esneklik sunan malzemeler seçmeye özen gösterdik."
"Fonksiyonun, stil, kesim ve kumaş seçimi kadar önemli olduğunu bilerek, Fiyero'nun karakterini olabildiğince doğru yansıtmak için her ayrıntıyı düşündük. Fiyero'nun görünümü, süplice yakalı toz mavisi bir gömlek ve yüksek zevkini vurgulayan geometrik işlemeli askılarla tamamlandı."
Gladyatör 2, Janty Yates ve David Crossman
Fotoğraf: Cuba Scott
Bu yazı, Gladyatör 2 spoiler'ı içerir.
Janty Yates: "Filmdeki favori erkek kıyafetlerimi Denzel Washington giyiyordu çünkü üstündekileri ve aksesuarlarını inanılmaz bir zarafetle taşıyordu. En çok sevdiğim iki kostüm ise imparatoru öldürdüğü sahnede giydiği beyaz ve altın tonlarındaki kıyafeti ve öldüğü sahnedeki zengin mavi kumaş ile altın işlemeli kıyafeti oldu."
"Vintage kumaşlar, şallar, takılar ve işlemeler bulmak, oldukça geniş kapsamlı bir süreç. Tüm bunları bulduktan sonra bunlardan bir kıyafet tasarlamanız ve ondan dört tane de yedek yapmanız gerekiyor."
Fotoğraf: Paramount
David Crossman: "Ben ise Paul Mescal'ın filmin açılış sahnesinde giydiği kostümü ve Pedro Pascal'ın zırhını tasarlamaktan çok zevk aldım. Her ikisi de atölyelerimizde, deri ustamız Giampaolo Grassi tarafından özenle hazırlandı. Bu parçalar, usta el işçiliğinin en güzel örneklerinden."
"Tüm bu filmler için her şeyi baştan sona üreten bir ekibimiz var. Kumaşları temin edip işliyor, baskı ve nakış yapıyor, zırhları ise dijital olarak tasarlayıp başka bir ekip tarafından ürettirip yaşlandırıyoruz -gerçek anlamda bir ekip çalışması yürütüyoruz."
"Paul, çekimlerden sonra kostümlerini almak istedi ve sanırım Pedro da oldukça memnundu. İkisiyle de çalışmak gerçekten harikaydı."