28. İstanbul Tiyatro Festivali Programında Öne Çıkan 5 Oyun
28. İstanbul Tiyatro Festivali Programında Öne Çıkan 5 Oyun
28. İstanbul Tiyatro Festivali, 22 Ekim-19 Kasım tarihleri arasında, Türkiye'den ve yurtdışından yeni oyunlardan yenilikçi performanslara toplam 19 tiyatro, performans ve dans gösterisini Mehmet Birkiye küratörlüğünde bir araya getiriyor. İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) tarafından Koç Holding Enerji Grubu Şirketleri Aygaz, Entek Opet ve Tüpraş sponsorluğunda düzenlenen festivalin kaçırılmaması gereken 5 oyununu sizin için derledik.
SANKAI JUKU İLK KEZ FESTİVALDE: UTSUSHI
24-25 Ekim, 20.00, Zorlu PSM Turkcell Sahnesi
Japonya'nın evrensel kültür mirasına hediyelerinden butoh dansının en çarpıcı örneklerinden biri Utsushi, festivalin merakla beklenen yapımlarından biri. 1980'lerden bu yana tüm dünyada fırtınalar estiren Sankai Juku, Ushio Amagatsu imzalı bu eserle, Japonya ile Türkiye arasında diplomatik ilişkilerin tesisinin 100. yıldönümü vesilesiyle ilk kez festival kapsamında Türkiye'de olacak.
COMÉDIE FRANÇAISE’İN İLK TÜRKİYE ZİYARETİ: HEKABE, HEKABE DEĞİL
2-3 Kasım, Harbiye Muhsin Ertuğrul Sahnesi
Dünyanın en köklü tiyatro topluluğu Comédie-Française, prömiyerini bu yaz Avignon Festivali'nde gerçekleştirdiği en yeni yapımıyla İstanbul Tiyatro Festivali'ne geliyor. Çağımızın önde gelen tiyatrocularından, Avignon Festivali Artistik Direktörü Tiago Rodrigues'in yazıp yönettiği Hekabe, Hekabe Değil'de otizmli bir oğlu olan bir annenin adalet arayışı yüzyılları aşıp günümüzde yankılanıyor. Yazarın gerçekle kurguyu, kişisel ile politik olanı birleştirdiği, sanatsal araçlarla hayatı şiirsel bir dönüşüme uğrattığı Hekabe, Hekabe Değil, Fransa'nın en iyileri sayılan Comédie-Française oyuncularıyla, festivalin kaçırılmaması gereken oyunlardan.
USTA YÖNETMEN DECLAN DONELLAN’DAN: HAMLET
7-8 Kasım, 20.00, DasDas
Çağımızın en önemli yönetmenlerinden Declan Donnellan'ın yorumuyla, Shakespeare'in ölümlülük, yozlaşma ve intikam temalı başyapıtı Hamlet günümüze taşınıyor. 165 yıllık tarihinde pek çok unutulmaz oyuna imza atmış Marin Sorescu Ulusal Tiyatrosu'nun usta oyuncularının performansı ve Nick Ormerod'un sade olduğu kadar çarpıcı sahne tasarımıyla, izleyicilere binlerce kez anlatılmış bu hikâyeyi yepyeni bir bakış açısıyla deneyimi yaşatacak bu yapım festivalin öne çıkan uluslararası eserlerinden.
ÖDÜLLÜ SHAKESPEARE YÖNETMENİNDEN: MACBETH
12-13 Kasım, 20.00, Cemal Reşit Rey Konser Salonu
Özgün Shakespeare yorumları ve estetik olduğu kadar kışkırtıcı rejileriyle izleyiciyi derinden etkilemeyi başaran bol ödüllü yönetmen Nikita Milivojević, Sırbistan Shakespeare Festivali için sahnelediği Macbeth ile festivale konuk oluyor. 1861'de Avusturya İmparatorluğu zamanında kurulan ve o zamandan beri Sırpların kültürel kimliğine katkı sağlamış en önemli kurumlardan biri kabul edilen Sırbistan Ulusal Tiyatrosu ile cesur ve yenilikçi yorumlarıyla klasikleri 21. yüzyıla taşıyan Milivojević'in, aynı anda hem zamansız hem çağdaş olabilen gerçeküstü bir dünyayı incelikle şekillendirdiği bu yapım tiyatroseverlerin heyecanla beklediği yapıtlardan.
SCHAUBÜHNE BERLİN 10 YIL SONRA TEKRAR FESTİVALDE: III. RICHARD
18-19 Kasım, 20.00, Zorlu PSM Turkcell Platinum Sahnesi
Çağımızın en önemli yönetmenlerinden Thomas Ostermeier ile topluluğu Schaubühne Berlin, 10 yılın ardından festivale bu kez dünya sahnelerini kasıp kavuran III. Richard ile dönüyor. 2012'de Hamlet rolündeki unutulmaz performansıyla İstanbullu tiyatroseverlerin kalbinde taht kuran Lars Eidinger, bu defa tüyler ürperten bir baştan çıkarıcılıkla canlandırdığı III. Richard rolüyle sahnede. Komediyi, gerilimi, melankoliyi ve her şeyin ötesinde trajik bir yalnızlığı güçlü oyunculuğuyla sahneye aktaran Eidinger, seyircide merhametsiz krala karşı umulmadık bir sempati uyandırıyor ve tüm çekiciliğiyle seyirciyi kralın suçlarına ortak ediyor. 28. İstanbul Tiyatro Festivali'nin en çarpıcı yapımlarından biri olmaya aday III. Richard, izleyicilere üzerine düşünecekleri çok şey sunuyor.
* 28. İstanbul Tiyatro Festivali programı tiyatro.iksv.org/tr/program adresinde; biletler passo.com.tr'de.