2013'de reklam sektöründe %9,2'lik büyüme

Geçen yıl, dijital reklam yatırımlarının pazar payı dünyada % 23,2 iken Türkiye’de %9,74 oranı ile dikkat çekiyor.

03 Nisan 2014

2013'de % 9,2 artan reklam yatırımlarının, 2014 yılında da % 10 civarında büyümesi bekleniyor.

Reklamcılar Derneği üyesi olan medya ajanslarının verileriyle hazırlanan 2013 yılı reklam yatırımları açıklandı. Toplam 5 milyar 80 milyon TL olarak gerçekleşen reklam harcamalarında, bir önceki yıla göre % 9,2'lik bir büyüme gerçekleşti. Reklamcılar Derneği'nin ilk yarıda yaptığı yıllık % 10'luk büyüme tahmini yakalandı.


2012 yılında 4 milyar 652 milyon TL olan medya yatırımları 2013 yılında % 9,2 oranında arttı ve 5 milyar 80 milyon TL olarak gerçekleşti. Yatırımların % 57.25'ini televizyon, % 22.43'ünü basın, %9.74'ünü dijital, % 6.85'ini açık hava, % 2.61'ini radyo, % 1.13'ünü sinema reklamları oluşturdu.

2013 yılında bir önceki yıla göre % 9,2 olarak gerçekleşen büyüme, RD üyesi medya ajanslarının ilk yarıda yaptığı yıllık % 10'luk büyüme tahminine yakın gerçekleşti. Büyümenin itici gücünü, hızlı tüketim, finans, iletişim, otomotiv, inşaat ve dekorasyon sektörlerinin oluşturduğu görüldü.

Reklam yatırımlarının tüm dünyada ilk 9 ayda yaklaşık % 3 büyüdüğü, Avrupa dışındaki tüm bölgelerde reklam yatırımlarının arttığı belirtildi. Türkiye'de 2012 yılına kıyasla medya karması benzer kalırken, TV ve dijitalde artış görüldü.

Reklamcılar Derneği Başkanı Alper Üner, geçen yıl, dijital reklam yatırımları pazar payı dünyada % 23,2 oldu. Türkiye'de ise bu oran, % 9,74. Dijital yatırımlar, büyümenin lokomotifi olmayı sürdürüyor." dedi.