Gezegen avı başlıyor

NASA'nın gezegen keşif uydusu Transiting Exoplanet Survey Satellite (TESS) bugün uzaya fırlatılacak.

Giriş Tarihi: 16.04.2018 11:11
Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi'nin (NASA) yeni nesil gezegen keşif uydusu TESS bugün göreve başlayacak. Uydu, SpaceX roketi ile bugün uzaya fırlatılacak. Fırlatma TSİ 1.32'de gerçekleşecek. Transiting Exoplanet Survey Satellite'ın (TESS) dünya dışı yaşamın keşfi konusunda da etkili olması bekleniyor. Bu nedenle bilim dünyasında yeni teleskop "gezegen avcısı" ve "uzaylı avcısı" olarak da nitelendiriliyor.

ABD üniversitelerinden Massachusetts Institute of Technology'de (MIT) görevli bilim insanları TESS'in kullanlması ile birliikte iki yılda elli Dünya büyüklüğünde, uzaylı yaşama ev sahipliği yapabilecek gezegen keşfetmeyi beklediklerini açıkladı. Galaksimizde Dünya benzeri yaklaşık 200 milyar gezegen olduğuna dikkat çeken bilim insanları, yeterince bilgiye ve teknolojiye sahip olduklarını ve TESS sayesinde söz konusu keşfin yakın bir zamanda gerçekleşebileceğini belirtiyor. Görevdeki ilk 2 yılında on binlerce yıldızı incelemesi planlanan TESS'in diğer görevleri arasında çeşitli gök cisimlerini incelemek, büyük kara delikleri ve yıldızları tanımlamaya katkı sağlamak da bulunuyor.
BİZE ULAŞIN