Bir erkek doğuyor

Gardıropların cinsiyetinden bahsetmenin gittikçe önemini yitirdiği şu günlerde, 2019 İlkbahar-Yaz sezonunda erkekler için tasarlanmaya başlayan ve maskülen duruşunu koruyan markaların artışına şahitlik ediyoruz.

Yazı Güneş UYSALEFE

Erkek gardırobu göç almaya devam ediyor; yani bir kadın markası olarak doğup yaratıcı evrenine erkekleri de dahil eden tasarımcıların sayısı gittikçe artıyor. Givenchy, Balmain, Saint Laurent; günümüz erkeğinin görünümüne şekil veren bu gibi isimler, zamanında haute couture modaevi olarak kurulmuş, yıllar içinde erkek giyime de kaymış tarihi örneklerden. İlginçtir, erkek kıyafetlerinden ilhamla kadını modernize eden Chanel, merhum kreatif direktörü Karl Lagerfeld'in birkaç sembolik silueti dışında, henüz bu kulvara kaymış değil. Oysaki tayyör ceketini ustalıkla yapabilen bir efsane, kolaylıkla bir erkek blazer'ı da dikebilir. Yoksa o kadar kolay değil mi? "Çünkü Chanel çok kadın 'kokuyor'!" cevabına kaçmamalı, ne de olsa erkekler yıllardır markanın Egoiste ve Allure gibi parfümlerini kullanıp duruyor, saatlerini de takıyor. İşin aslı, lüks bir algı oyunu ve doğru zamanlamayı gerektiriyor. Christian Dior'a bakın; II. Dünya Savaşı sonrası dönemde ultra-romantik balo elbiseleri hazırlayan ustanın markası, 1980'lerden bu yana erkek koleksiyonları da sunuyor. Tabii, bu başarısını borçlu olduğu kişi, 2000 yılında Dior Homme'un başına geçerek sadece modaevine değil tüm erkek giyim kültürüne format atan Hedi Slimane. Ve şimdi kendisi tekrar iş başında; Slimane, kreatif direktörü olduğu Celine için ilk erkek koleksiyonunu hazırladı ve 2019 İlkbahar-Yaz sezonunda erkeklerin aklını çelmeye çalışan kadın markalarına katıldı.

Yazının tamamı Esquire Türkiye İlkbahar 2019'da!

BİZE ULAŞIN