Marka hikayesi: Rimowa | Bavul üretmek

Gezginler yüzyıldan fazladır Rimowa'yı tercih ediyor. Şimdi de markanın yeni CEO'su Alexandre Arnault, ufkunu genişletmek istiyor.

Yazı Jon ROTH
Derleme Özge DİNÇ
Fotoğraflar Tuukka KOSKI

" İnsanlar seyahat ederken en değerli eşyalarını yanında taşır: Giysileri, mücevherleri, hediyeleri… Bu sebeple yanlarında götürecekleri valize güvenmek; valizin içindekileri koruyacağını ve asla kırılmayacağını bilmek isterler."

Bu sözleri söyleyen, Rimowa'nın 25 yaşındaki CEO'su Alexandre Arnault. Rimowa'nın bavullarını kullanmadıysanız bile markayı mutlaka biliyorsunuzdur. Bu bavullar, kutu gibi, dalgalı, fırçalanmış alüminyum görüntüsüyle dünyanın dört bir yanındaki bagaj tesliminde bir çırpıda tanınabilir; tasarımı, mühendisliğe pratik Alman bakışını yansıtır. Birçok çanta ya iyi görünür ya da kullanışlıdır, oysa Rimowa daha fazlasını sunar: Hem elverişli hem de tasarım işidir.

Arnault'nun yaşı, bir bavul imparatorluğundansa teknoloji girişimi yapmaya daha uygun gibi görünse de o, bir imparatorluğu devralacak türden bir eğitim aldı. Alexandre Arnault, LVMH Group'un yöneticisi Bernard Arnault'nun oğlu. İçinde Dom Pérignon, Berluti, Dior gibi devlerin bulunduğu lüks imparatorluğunda genç Alexandre'a düşen, bir markanın mirasını devralarak babasının oğlu olduğunu göstermek oldu.


Alexandre Arnault
Aile Yadigârı
"Alüminyum kişiseldir," diyor Alexandre Arnault, "üzerindeki etiketler, vuruklar ve çizikler, bavulunuzun da dünyayı sizinle beraber gezdiğini gösterir."


Alexandre Arnault, LVMH'nin 716 milyon dolarlık gelirinden söz ederken "Rimowa hızla genişleyen bir sektörün içinde çok iyi konumlandırılmış bir oyuncu olarak yer alıyor. Seyahat sektörü son 20 yılda 3,8 milyar yolcudan 7,2 milyar yolculuk bir potansiyele erişti," diyor.

Yazının tamamı Esquire Türkiye İlkbahar 2019'da!

BİZE ULAŞIN