Marco Baldassari: İtalyan erkeklerinin zamansız tarzını yaygınlaştırıyor

Zamansız stilin günümüz trendleriyle en güzel yorumlanmış halini sunan yakın zamanda İstinyePark'ta yeni mağazasını açan İtalyan Eleventy markasının kurucusu ve erkek koleksiyonlarının tasarımcısı Marco Baldassari ile konuştuk.

Röportaj Serhat ŞENGÜL
Fotoğraf Kutup DALGAKIRAN


Finans sektöründen moda dünyasına geçişiniz nasıl oldu?
Moda sektöründe ilk iş yaptığımda 17 yaşındaydım. Cerruti'de bilgi teknolojileri üzerine çalışan babam sayesinde ben de markada staj yapmıştım. Ve hemen İtalyan zanaatkârlığı ve moda beni kendine âşık etti. Önce bir ajansta markalarla çalıştım. Satış ekipleriyle iç içe görev aldım ve en iyi markalarla çalışma fırsatı yakaladım. Bu görev benim için bir şanstı; çünkü bu sayede markaların müşterilerden ne istediğini dinlemiş oldum. Bu da benim sırrımdı. Bu elbette bir başlangıçtı. Gün geçtikçe yüksek kalitede ürünlere olan zaafım arttı ve sonunda kendi tarzımı yansıtacak, kendi felsefemi taşıyacak ve kendi markamı yaratma hayalim gelişti.

Neden marka kurmaya karar verdiniz?
Hikâyemiz aslında bir ürün üreterek başladı. Bir polo yaka tişört ürettik. Bu da bizim başlangıç noktamız oldu ve markamızla adım adım komple bir gardırop oluşturduk. Eleventy bir hayat tarzını yansıtan, logodan bağımsız şekilde kendini belli eden ve tamamen 'Made in Italy' olan yüksek kalitede bir marka.

Eleventy'yi kimleri düşünerek yola çıktınız?
Eleventy kadın ve erkeğini kimler oluşturuyor? Marka kimliği 'Made in Italy' gelenekselliğine yakışır cinsten, el emeğine vurgu yapan, miras izleri taşıyan yaratıcılık ve tutkuyu ifade eden koleksiyonlar, modernizmden de vazgeçmiyor.

Marka bugün olmasını istediğiniz yerde mi?
Stratejiniz ne ve markayı nasıl konumluyorsunuz? Bence ulaşmak istenen yer diye bir şey pek de yok. Çünkü daima gelişmek gerektiğine inanırım. Dahası, özellikle bizimki gibi hızlı ilerleyen, değişen çılgın bir endüstride eğer biri oldum, fikrine kapılırsa, dikkat etmesi gerekir. Keza bu, bitişin başlangıcı olabilir.



Eleventy erkeği modadan ziyade zamansız stilin peşinde gibi. Sizce uzun vadede bu mu kazanacak?
Tarzımız klasik ama aynı zamanda modern. Bir erkeğin tüm anlarını içeren bir kapsamda: İşten hafta sonuna ve boş zamanlara kadar. Erkek takım elbiselerinden fiziksel aktivite gerektiren hobilere kadar, detaylarla farklılaşan ve daima İtalya'da üretilen parçalardan oluşan bir koleksiyon.

Türkiye'de açtığınız mağazalarla Türk tüketicisine dokundunuz. Tepkiler nasıl?
Türk erkeklerinin alışkanlıklarını çıkarabildiniz mi? Türk tüketicisi markamız için gerçekten enteresan. 'Made in Italy' etiketine odaklanan, kalite ve detaylara verilen önem gibi konularda da hassas bir kitle. İstanbul mağazamızdan ötürü gururluyum. Doğuş Grubu uzmanlığında iyi bir ekip ve iyi bir iletişimle müşteriye dokunuyor olmak harika.

Erkeklerin kendilerini daha derinden keşfettikleri, daha rahatladıkları bir dönemden geçiyoruz. Sizce bu durum kıyafet seçimlerine de yansıyor mu?
Erkekler artık değişiyor ve hayat tarzları da geçmişe nazaran değişiyor. Kalite ve tarzı almaya başlayan erkekler küresel olarak değişimi kafalarına koymuş haldeler. Orijinal olmaksa tam bir yaşam biçimi ve öncelik. Biz de bu bilinçle koleksiyonlarımızı hazırlıyoruz: En iyi ürünü en iyi fiyata sunarak.

Günümüzde sözle, kıyafetle, erkeklerin kendilerini ifade etmelerini nasıl buluyorsunuz? Sizce yeterli mi?
Siz bir tasarımcı olarak bunun neresindesiniz? Ben bütün müşterilerime benim tarzımda güven aşılıyorum. İşin sırrı ise her parçayı doğru bir şekilde eşleştirmekten geçiyor; çünkü insanlar kendini hayatlarındaki gelişme oranıyla eşit derecede iyi hissediyor.

Gelecek planlarınız neler?
İstanbul mağazamızın açılması perakende geliştirme planımızın bir parçasıydı aslında. Londra, New York ve Milano'yu takip eden bir zincirin parçasıydı. 2020'ye kadar planlar dahilinde ana şehirlerde yer almak var. Grubumuza ciro artırma, farklı pazarları anlayıp gelişimlerini kavrama ve müşteri ihtiyaçlarını idrak etme imkânı sağlayacak olması ayrıca önem teşkil ediyor.

Erkeklerin geleceğini nasıl görüyorsunuz?
10 yıl içinde kendilerini nasıl konumlayacaklar sizce? Geleceği pazarda dürüst, dikkatli ve erişilebilir moda sunan şirketlerin şekillendireceğine inanıyorum. Bugün pazar konusunda artan bilgiye sahip, etrafında olan bitenden haberdar ve tek bir markaya yüksek paralar ödemek istemeyen bir müşteri profilinden bahsediyoruz. Yüksek ekonomik geliri olan insanlar bile, etikette yazan fiyatla algılanan değerle karşılaştırıldığında arada büyük fark varsa kendilerini kandırılmış gibi hissedebiliyor. Eleventy bu yönde çalışıyor; müşterilerine gerçek ve dürüst lüksü ulaşılabilir bir fiyatta sunuyor. Ve müşteriler de bu konuda bizimle aynı fikirde.

BİZE ULAŞIN