Esquire Best of 2017 - Demna Gvasalia

İyi olan öne çıksın! Çok zor bir mesele değil mi, ‘iyiyi’ seçmek… Öne çıkmak, daha anlamlı sanki. Esquire Türkiye editörleri, sekiz farklı başlık altında öne çıkanların peşine düştü.

Giriş Tarihi: 24.12.2017 16:08 Güncelleme Tarihi: 25.12.2017 10:22

Moda, sanat, teknoloji, otomobil, saat, mekân, bakım ve seyahat… Her bir başlığın altını doldururken, eksik kalacak detayların farkındaydık. Zira birini yazarken, diğerini geride bırakmak zorlayıcıydı. Her şeye rağmen itinalı bir 'Best Of' dosyasıyla karşınıza çıktık. Ne dersiniz, önce modayla başlayalım mı?

TARZ YARIŞINI KAZANANLAR
Yaratıcısından en çok tercih edilen tonuna kadar işte 2017'nin moda dünyasına ait en beğenilenleri! 2017 yılı görünümlerinden en önemlilerinin yaratıcısının Demna Gvasalia olduğu bir gerçek. Modanın ezberbozan markalarından Vetements'ın kreatif direktörü Demna Gvasalia, 2015 Ekim'inde Balenciaga'ya kreatif direktör olarak atanmıştı. Böylece iki farklı markayla moda sektörünü değiştirmekte sağlam adımlar attı. Çabasız şıklığı formlarla oynayarak, çizmeleri kasıklara kadar yükselterek, sivri burunların hakkını vererek ve omuzları genişletip ceketleri bollaştırarak yaygınlaştırdı. Antwerp Kraliyet Akademisi mezunu olan Gvasalia'nın yine formlarla oynayan Martin Margiela'da çalıştığını söylemek sizi şaşırtmaz şüphesiz. Aynı zamanda lüksü algılamak için harika bir okul olan Louis Vuitton'da da.

Gürcü asıllı Gvasalia, yedi isimsiz tasarımcının el birliğiyle ürettiği, Paris merkezli Vetements'ın baş tasarımcısı ve sözcüsü. Fransızca 'kıyafet' anlamına gelen Vetements'ın arkasında süslü markaların 'markalaşma' vizyonlarından sıyrılma, tasarımla ön plana çıkma stratejisi yatıyor. Tasarımcı, 'giyene iyi hissettirecek' kıyafetler tasarlamanın en önemli şey olduğunu vurguluyor.

Modada daha öncü, ezberbozan yönelimlerini tasarım yoluyla aktaran, her sezon koleksiyonunu Paris'te sunan Vetements, Maison Martin Margiela'nın deforme edilmiş parçalarını, klasik parçaların yeniden biçimlendirilmiş hallerini, defoların tasarıma entegrasyonunu benimsemiş gibi görünüyor. Farklı olana ilgi duyan Kanye West ve Alexa Chung gibi isimler de müdavimlerinin başında geliyor.

Balenciaga ise feminenliğin had safhada olduğu, mükemmel terzilikle birleşen bir tasarım markası. Alexander Wang ile daha spor detaylara bürünen, Amerikan sokak modasından referanslarla oluşturulan Balenciaga koleksiyonlarının, bir Çin lokantasında ya da bir gay barda lanse edilen, tek kolu orijinal kol boyundan daha uzun elbiseler, pahalı tasarımların ucuz kumaştan da olabileceğini kanıtlayan parçalar, deri bulaşık eldivenleri gibi farklı tarzdaki Vetements'ın tasarımcısıyla ne hal alacağı merak konusu olmuştu.

Balenciaga yöneticileri, Gvasalia'nın tasarımcı rolünü kendine has şekilde üstleniş biçiminin markanın kurucusu Cristobal Balenciaga'nınkine benzediği konusunda hemfikirdi. Onun markaya katılışını "Teknikleriyle bir usta, sosyal değişimler ışığında gardırop hazırlayan, öncü ve yaratıcı." olarak tanımlayarak heyecanla karşıladılar.

Balenciaga'nın ticari anlamda grafiği de yukarı doğru ilerledi. Tabii Vetements'ın da... Her dönem, başa gelen tasarımcının imzasını markaya entegre ettiğini düşünürsek Balenciaga'nın DNA'larını değiştiren Saint Laurent ve Gucci gibi markaların izinden gittiğini ve devler liginde Margiela ve Acne gibi markaların parkuruna yaklaştığını söylemek yanlış olmaz. Kısacası Gvasalia, bu iki markada sunduğu tasarımlarla bize geride bıraktığımız yılın en önemli siluetlerini armağan eden isim oldu.

Karamel Tonları
Geride bıraktığımız yılda en çok gri ve toprak tonları gibi nötr tonları baştan ayağa kullanmak ön plandaydı. Bunlardan toffee karameli ve devetüyü tonlarının baştan ayağa tek renk kullanımlarını, 2017-2018 Sonbahar-Kış sezonunda sıkça gördük. Aynı tonu alt ve üst parçalarda kullanabildiğimiz gibi, farklı tonlarını da birbiriyle karıştırmak mümkünken beyaz parçalarla da bu tonu ön plana çıkarmak söz konusu. Dikkat çekmek istemediğiniz zarif görünümler için birebir.

Şarap Tonları
Bordo, 2017 yılında sık gördüğümüz renklerin başında geliyor. Koyu mürdüm tonlarından daha açık kızılımsı bordolara kadar bu sezon da koleksiyonlarda geniş yer bulan şarap tonları, baştan ayağa giyilebildiği gibi, bir yandan mücevher tonları (özellikle yeşil ve sarı) ile kombine edilirken bir yandan da siyah, lacivert ve antrasitlerle kullanılıyor. Kısacası, lüks şarap tonlarını giymek bu sezon yapılacak doğru hamlelerden oldu. Tabii tonunuzu bulduktan sonra...

Mocha Kahveleri
Mocha kahvelerini, sıradan kahve tonlarından ayıran özellik içinde kakao notalarının da yer alması. Yani kahveden ziyade çikolata tonlarına yakın olan mocha kahveleri, özellikle takım elbise ve deri ceketlerde karşımıza çıktı. Siyah gibi her daim bir klasik olan kahverenginin mocha tonları, sezona 1970'li yılları anımsatan retro bir hava kattı. Parlak kumaşlarda kullanıldığındaysa 80'leri anımsatan bu ton, bazı koleksiyonlardaysa daha rahat, spor görünümler sağladı.

Yılın Aksesuarı
El çantaları, spor çantaları, seyahat çantaları, portföyler ve sırt çantaları derken karşımıza ummadık bir aksesuar çıktı. 90'ların en hit parçalarından biri olan bel çantası! Turistlerle müsemma bu pratik ama o dönem çok da göze estetik gelmeyen parça, yıllar içinde unutulmaya yüz tuttu. Zaman zaman farklı formlarda kadın koleksiyonlarında karşımıza çıkarken bu sezon erkek gardıroplarına da sızmayı başardı. Bu parçayı özel kılan şey, bu denli çok konuşulması oldu şüphesiz. Keza bel çantası, günümüz koleksiyonlarıyla aynı potaya konamayacağı düşünülen bir parçaydı. Ancak tasarımcılar, bu parçayı da modernize edip, aksesuarlarıyla daha farklı bir görünüme büründürüp koleksiyonlarına kattı. Böylece bel çantası tüm kullanışlılığıyla, 90'ların rüküş sayılabilecek yegane parçası olmaktan çıkıp 2017'nin en aranılan aksesuarlarından biri olmayı başardı.

BİZE ULAŞIN