En İyi Otomobil Ödülleri

Düzinelercesini denedik, tekrar tekrar kullanmak istediğimiz otomobilleri belirledik. Bize göre “en iyi otomobiller” ile birlikte önereceğimiz parçalar ise yapbozu tamamlayan cinsten. çünkü böyle dikkat çeken bir otomobilin dışına çıktığınızda da iddianız sürmeli.

Giriş Tarihi: 29.06.2019 16:00

Hazırlayan Kevin Sintumuang
fotoğraflar Benedict Redgrove

YILIN EN İYİ PERFORMANS ARACI; 2019 McLaren 570S Spider
FİYAT; 211.300 $ (US satış fiyatı)
MOTOR; 570 HP, 600 Nm, 3,8 litre V8
0-100 KM/S; 3.1 saniye

İnsanlar bana sık sık sorar: Eğer para hiç problem olmasa hangi otomobili alırdın? Ben de onlara şöyle sorarım: Tek aracım o mu olacak? Piste götürecek miyim? Arka koltuğu olsun mu? Üstü açılır mı olacak? Bu kadar sorudan sonra genellikle sıkılıp konuyu değiştirirler. Bunun neden merak edildiğini anlıyorum; onlara ulaşamayacakları otomobilleri anlatmamı istiyorlar. Çok özel, bir adet üretilmiş, bu dünyanın dışından bir şey hakkında cümleler duymak istiyorlar. Özellikle üstü açılabilen ve akıl almaz bir hıza ulaşabilen araçları dinlemek onlara iyi geliyor. En sevdikleri araçlar ise tünellerde gaza bastığınızda kulak zarınızı patlatacak denli hızlı olanlar. Ama itiraf ediyorum; bu soruları bana bugün sorsaydınız, size hiçbir soruyla karşılık vermeden direkt McLaren 570S Spider derdim. Bu İngiliz şirketinin, yarışa katılma niyeti olmasa da iki koltuklu spor araçlar tasarlamasını seviyorum. Silicon Valley'de milyarder Russ Hanneman'in kullanacağı türden bir otomobil olmasını seviyorum ki, bütün özel araçlar bu sınıfta olmalı.

Analog ve elektrikli hidrolik direksiyonunu seviyorum, bu direksiyonun konuşmasını da seviyorum: Yolda, haber vermese hiç farkında olmayacağınız tümsekleri ve çukurları bildirmesini seviyorum. Spider, asfaltı gerçek anlamıyla hissettiren bir otomobil; sanki uzaylılar için tasarlanmış. Zaten insanların aracı gördüklerinde, "Uzaylılar için yapılmış gibi" demelerini de seviyorum. Adeta 51. Bölge'de geliştirilen bir aracı kullanıyor gibiyim. Beni etkileyen şey, McLaren'in marka adı değil çünkü nispeten yeni bir şirket sayılır. Bu ismin arkasında bir gizem yok, asıl çekici olan 570S Spider'ın kendisi. Onun tuhaf görünümünü seviyorum. En çok da tamamen orijinal bir araç oluşunu, sanırım.


YILIN LÜKS OTOMOBİLİ; 2019 Bentley Continenta l GT
FİYAT; 750.000 euro
MOTOR; 635 HP, 900 Nm, 6.0 litre W12
0 - 100 KM/S; 3,7 saniye

Bazı otomobillerin adında gördüğünüz GT'nin açılımı, "grand tourer"dır. O da Wikipedia'ya göre, "yüksek hız ve uzun yol sürüşü kapasitesi olan lüks performans aracı" demektir. Ancak nedense bu ifade, bir süredir, dört tekerleği ve deri koltukları olan bütün otomobiller için kullanılmaya başlandı. Ben kategorize etme ya da etiket bulma meraklısı değilim, öyle olsam bugünün niş otomotiv dünyasında kendimi kaybedebilirdim. Ancak bir araca "GT" demem gerekiyorsa, bu ifadeyi hiçbir aracın 2019 Bentley Continenal GT'den daha fazla hak etmediğini de söylemem gerek.

"Grand" mı? İçi pamuklu, iki kat baklava dikişli, yele derisi koltukları; James Bond'muşsunuz gibi bilgi veren muazzam tasarımıyla eğlenceli üç ekranı, kızılağaçtan taşa (Evet, taş!) uzanan malzemenin göz alıcı parlaklığı onu "grand" yapmaya yetiyor da artıyor bile. "Tourer" kısmına gelince, onunla 100 bin kilometre yaptım. İpeksi. Yağ gibi. Bulutların üzerinde... Defterime sayfalarca bu üç kelimeyi yazıp durdum. Havalı süspansiyonu zorlu yollarda işe yarıyor, W12 motoru sayesinde istediğiniz hıza hızlıca çıkabiliyor, üstelik bu sırada gürültülü ve dramatik bir sese de maruz kalmıyorsunuz. Boyutu ne olursa olsun bütün virajları seviyor. Yani bu ismi almayı kesinlikle hak ediyor diyebilirim. Sizin GT'nizin 55 cm'lik tekerlekleri nefesinizi kesiyor mu? Aracınız, yolculuğunuzda iyi bir kırmızı şarap ya da Rönesans tablosu etkisi veriyor mu? Hayır mı? O zaman, belki de aracınız gerçek bir GT değildir.


YILIN SUV'Sİ; 2019 Mercedes-Benz G 500
FİYAT; 125.495 $ (US satış fiyatı)
MOTOR; 422 HP, 610 Nm, 4.0 litre V8
0 - 100 KM/S; 5,9 saniye

G serisinin neden kült haline geldiğini anlamak için kontağı çevirmeden önce kulağınızı ona vermeniz yeterli. Çok nazik olmanıza gerek yok. Çıkan ses ne kadar etkileyici, değil mi? Sonra tüfekle ateş almış gibi tok bir sese sahip kapı kilitleme sistemi... Onun gücünü test etmek için neredeyse birini takip eden bir paparazzi ya da zombi avcısı olasınız gelir. Hiçbir araç, bu ilk büyük yeniden tasarlanmış versiyonu 1979'da üretilen, el yapımı Avusturya başyapıtından daha fazla sizi apokaliptik döneme hazır hissettiremez. (Tabii, tasarım olarak!) Mercedes- Benz bu seriyi ordu için üretirken ikon olacağını düşünmüş müdür bilmiyoruz, ancak tecrübesiz bir sürücü bile, bugünlerde daha doğaya yakın bir yer olan La Cienega'dan aşağı doğru inerken G serisinin giderek Mercedes-Benz'in tank formlu Tonka'sına benzediğini fark edecektir. Halbuki bir önceki jenerasyonla sadece stepne kapağı, kapı kolu, güneş siperliği gibi aynı beş parçayı paylaşıyor.

Eski G serisi araçlar alışılmadık özelliklere sahipti; özellikle arka koltuktaki ayak koyma yerlerini düşündüğünüzde; araçlar bir tank sürüyormuşsunuz gibi hissettiriyordu. Güncel versiyon ise modern dünyaya uygun bir SUV olarak yumuşak ve lüks bir sürüş vadediyor. Anlayacağınız, Mercedes-Benz daha iyi bir G serisi üretti. G serisi bir aracı muhtemelen siz de diğer insanlarla aynı nedenden istiyorsunuz; yolda bir aracın çarpma ihtimaline karşı durabilecek, güçlü bir araç olduğu için. O da zaten bunun için burada.


YILIN OTOMOBİLİ; 2019 Tesla Model 3
FİYAT; 47. 200 $ (US satış fiyatı)
MOTOR; 287 HP, 525 Nm, menzil 538 kilometre
0 - 100 KM/S; 5.3 saniye

Tesla Model 3'ü hiç denediniz mi, yoksa hâlâ Silikon Vadisi haberlerini okumakla yetinenlerden misiniz? Eğer öyleyseniz onu size kısaca tanıtalım: Geleceğin otomobiline hoş geldiniz, kardeşlerim. Model 3'te sadece üç düğme ve güvenli bir cam tavan var. Bu üstü, anahtar ya da telefonunuzla açıp kapatabilirsiniz. Ve fren, hız, direksiyon gibi ihtiyaç duyacağınız bütün bilgiler onun 15 inçlik dokunmatik ekranından kontrol edilebiliyor. Hava akımını da parmağınızı ekranın üzerinde hareket ettirerek düzenleyebilirsiniz. Bu sportif, sessiz otomobil, otomotivin sonraki bölümünün paradigmasını oluşturuyor.

Çünkü gazsız bir gelecekte, onun en sıradışı örnekleri bile sıradan sayılacak. Biraz da sürüşünden bahsedelim: Elektrikli bir araç olmasına rağmen asla yavaş gelmiyor. Daha fazla adrenalin mi istiyorsunuz? Performans versiyonuyla (bir motor seçeneği daha var) 100 km'ye 3,4 saniyede çıkabilirsiniz. Yani Porsche Boxster'dan daha hızlı. Tesla ile ilgili tek problemim, birkaç yüz kilometreden sonra hem yumuşak hızının hem de elegan ve minimal iç tasarımının etkisiyle, düşük viteste rehavete kapılıp, hayallere dalmama yol açması oldu. Eğer sadece varlıklı ve snob tiplerin Tesla'sı olduğunu düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Bir kez binseniz, eminim siz de vazgeçemeyeceksiniz.

BİZE ULAŞIN