Seyahat nedeni: Infiniti Q60

Lütfen dikkat! Sportif tasarımı ve şık görünümüyle herkesin dikkatini çekmeyi başaran Infiniti Q60, sık sık seyahat etmeniz için bahaneler üretmenize neden olabilir!

Giriş Tarihi: 12.10.2018 18:46 Güncelleme Tarihi: 22.10.2018 13:19
Yazı Onur AKÇAY

Genellikle yazılarımda insanlara izlenimlerimi aktarmaya, araç tercihlerinde fi kir vermeye çalışırım. Okurlarımızdan gelen sorulara da bu doğrultuda oldukça samimi duygularla cevap vererek doğru seçimlere yönlendirmeye çalışırım. Çünkü araç satın alırken oldukça dikkatli olmak gerekir. İşin ekonomik boyutunun haricinde, 'Neden araç alınıyor? Kaç kişi seyahat edecek? Nerede kullanılacak?' gibi birçok soruya cevap bulmak gerekir. Hedefi m, hayat şekline ve kullanım amacına göre en isabetli seçeneği işaret etmektir. Hal böyle olunca "Ben çoğunlukla şehirlerarası seyahat ediyorum, çok fazla yol yapıyorum." diyen okurlara iki kapılı sportif modelleri önermiyorum. Şu bir gerçek ki spor otomobiller her zaman çok konforlu olmuyor; şehir içinde küçük gezintilerde çok keyif verseler de, seyahat süresi ve kilometresi arttıkça sürücüsünü yormaya başlıyorlar. Bunun en büyük nedenlerinden biri de spor koltuklardır. Birçok spor otomobilin koltuğuna sırtınızı ilk dayadığınız anda oldukça iyi hissedersiniz. Ama zaman geçtikçe o sertlik sürücüye rahatsızlık vermeye başlar ve sürüş keyfi gittikçe azalır. Böyle olduğu için de uzun yolculuklarda bu tarz otomobiller pek tercih edilmez. Ama geçtiğimiz günlerde bu düşüncelerimi değiştiren bir modelle karşılaştım: Infiniti Q60.





İlk defa kullanma fırsatı bulduğum Q60, çok enteresan bir model. Otomobilin direksiyonuna geçtiğimde kendi kendime; "Spor koltuklar da güzelmiş, ama bakalım ne kadar dayanabileceğim?" diye söylendiğimi hatırlıyorum. Kilometre yaptıkça, saatler geçtikçe "Birazdan sırtım ağrır, az sonra sert yapı rahatsız eder." gibi beklentilerim yavaş yavaş kaybolmaya başladı. İtiraf etmem gerekir ki; Infiniti Q60 Coupe ben gerçekten şaşırttı. Bu kadar rahatlık beklemiyordum. Küçük bir araştırma yaptığımda, işin sırrını buldum; sürücü koltuğu, uzun yolculukların getireceği yorgunluğu minimize etmek için özel olarak tasarlanmış. Bu nedenle seyahat süresi uzadıkça birçok spor otomobilin getirdiği yorgunluğu Q60'ın direksiyonunda hissetmiyorsunuz. Hatta aracın rahatlığı, şık görünüm nedeniyle insanların hayranlık dolu bakışlarıyla birleştiğinde araçtan ayrılmak istemiyorsunuz. Uzun süredir gitmek istediğiniz, ama mesafeden dolayı üşendiğiniz yerleri ziyaret isteği, hafta sonu nefes almak için İstanbul dışında bir yere kaçmak, kahvaltı için Sapanca'ya, öğle yemeği için Edirne'ye ciğer yemeye gitmek gibi planları yapmanın nedeni mevsim değil, Infiniti Q60 oluyor. Aracın direksiyonunda kalmak, daha fazla süre kullanmak için seyahat bahaneleri uydurmaya başladıysanız bu durum kesinlikle aracın başarısıdır.



Merkezi Hong Kong'da bulunan Infiniti Motor Company Ltd.'nin dünyada 50 ülkede satış teşkilatı bulunuyor. Infiniti markası 1989 yılında doğdu. Markanın premium otomobilleri Japonya, ABD, İngiltere ve Çin'de bulunan tesislerde üretiliyor. Infiniti, 2008 yılında Avrupa pazarına sunuldu. Yokohama'da Atsugi-Shi, Londra, San Diego ve Pekin'de tasarım stüdyoları mevcut. Infiniti, 2016 sezonu itibarıyla hibrid-teknolojisini Formula 1'de kullanıyor. Markayı Türkiye'de 2009 yılından bu yana Bayraktar Grubu temsil ediyor.

İnsanın içinde sürekli uzun yol isteği uyandıran Q60'ın başarısı alkışı hak ediyor. Seyahati keyifl i kılan noktalardan biri de aracın gücü kararında turbo beslemeli 2.0 litrelik benzinli motoru. 211hp güç ve 350Nm tork üreten motorun 7 ileri otomatik şanzımanla uyumu da gayet iyi. Gaz pedalına yüklendiğinizde 2.500 devirden itibaren çok belirgin bir ivmelenme yaşayan araç, 7,3 saniyede 100 km/s hıza ulaşıyor. Infi niti'nin sınıfında fark yaratan 'Direkt Adaptif Direksiyon Sistemi' (Direct Adaptive Steering-DAS 2.0), ikinci nesliyle yeni Q60'da kullanılıyor. Dünyanın ilk dijital direksiyon sistemi olan, 'Drive-By-Wire' özellikli DAS'ın ikinci nesli, kapsamlı araştırmalar ve bir milyon kilometreden fazla testin ardından geliştirilmiş. Direksiyona daha az müdahale edilerek yönlendirme imkanı sağlayan DAS 2.0, sürücüden gelen komutları tekerleklere mekanik bir sistemden daha hızlı bir şekilde, saniyede 1.000'e varan komutta aktarıyor. Yeni sistem, yol yüzeyi ve şasi davranışı hakkında sürücüye bilgi vererek yardımcı oluyor, titreşimlerin en aza inmesini sağlıyor. DAS 2.0 bünyesindeki gelişmiş direksiyon modu seçeneklerine yeni Sürüş Modu Selektörü (DMS)'den erişiliyor. Ana konsolda konumlandırılmış menüler yoluyla DMS; 'Standart', 'Kar', 'Sport' ve 'Kişisel' olmak üzere dört farklı ayar seçeneği sunuyor.



Üçüncü nesil Q60'nın iç tasarımının odağında 'InSuite' adı verilen, gelişmiş teknolojilerin yönetilebildiği iki farklı dokunmatik ekran bulunuyor. 7 ve 8 inç'lik bu ekranlar üzerinden araç ayarları kontrol edilebiliyor. Kokpitin üst bölümünde yer alan 8 inç'lik ekrandan navigasyon bilgileri takip edilebilirken, 7 inç'lik alt ekrandan klima ayarları, multimedya, kişiselleştirilmiş menüler veya Google aramalarına ulaşmak mümkün. Kokpitte ayrıca, geleneksel kumanda arabirimleri de tasarlanarak farklı kullanıcı deneyimleri bir arada yaşanabiliyor. Dokunmatik ekranların her iki yanında bulunan butonlardan klima kontrolleri yapılabilirken, alt kısımda Bose imzalı ses sisteminin kısa yol ayarlarına ulaşılabiliyor. Vites topuzunun ardında, merkezi konsol üzerinde ise dairesel kontrol butonundan aracın pek çok özelliğine hükmedebiliyorsunuz.



TEKNİK ÖZELLİKLER
Infiniti Q60 2.0t
2.0 litre 211hp, 350Nm tork, Ortalama tüketim: 6.8 litre, 0-100 km/s: 7,3 saniye, Maksimum hız: 235 km/s, Test aracı fiyatı: 442.740 TL

Esquire Türkiye
The Big Black Book

İlkbahar-Yaz 2018

BİZE ULAŞIN