Yeni Dönem: Mitsubishi Eclipse Cross

Mitsubishi Motors’un ‘SUV’ segmentinde güçlenerek büyümeyi hedeflediği yeni marka yapılanmasını ve konumlandırmasını destekleyen Eclipse Cross modeli Avrupa’nın ardından Türkiye’de de satışa sunuldu.

Giriş Tarihi: 13.07.2018 13:49 Güncelleme Tarihi: 25.09.2018 11:27

Yazı Onur AKÇAY

İlk olarak Cenevre Otomobil Fuarı'nda gördüğüm, tasarımını beğendiğim ve kullanmak için sabırsızlandığım Mitsubishi Eclipse Cross ile sonunda tanıştım. Bodrum'da düzenlenen ve oldukça keyifli geçen Türkiye lansmanında inceleme fırsatı bulduğum araç, marka için büyük önem arz ediyor. Çünkü Eclipse Cross, Mitsubishi Motors'un yeni jenerasyon araçlarının ilki olma özelliğini taşıyor. Şunu kesinlikle söyleyebilirim ki; Mitsubishi artık bir SUV markası. 40 yıllık SUV uzmanlığını, 80 yıllık 4x4 geçmişini de hesaba kattığımızda markanın sağlam adımlarla geldiği aşikâr. Eclipse Cross ve ardından gelecek yeni modellerle SUV pastasından önemli pay alacağı da kesin. Mitsubishi Motors'un geçtiğimiz üç yıl boyunca konsept XR PHEV II, konsept eX ve konsept GT-PHEV modellerinde sergilediği yeni global tasarım stratejisi, Eclipse Cross'ta kendini göstermiş. Şık tasarımıyla dikkat çeken Eclipse Cross'ta, Mitsubishi Motors'un yeni görsel kimliği 'Dynamic Shield'i daha çarpıcı hale getirmek için LED farları ve gündüz farları daha yükseğe yerleştirilirken, sis farları ve sinyal lambaları daha aşağıda bulunuyor. Araca ön ve yandan baktığımda tasarımın çok çekici olduğunu söyleyebilirim. Arka bölümün ise sıradanlıktan sıyrılmayı amaçlayan tasarımcıların elinden geçtiği belli. Ben sevdim, ama sevmeyen de çıkabilir. Çünkü gözün alışması biraz zaman alıyor. Ama genel olarak aracın çok alımlı olduğunu Chicago Athenaeum Mimari ve Tasarım Müzesi tarafından Eclipse Cross'a verilen 'GOOD DESIGN' ödülünden de anlayabiliriz.




Aracın koltukları oldukça rahat, iç mekân ferah, arka bölümde geniş bir yaşam alanı var.​


Mitsubishi Motors, yeni marka konumlandırmasını desteklemek için Eclipse Cross ile başlayarak ürün gamındaki araçların görsel kalitesini artırmayı hedefliyor. Bu nedenle aracın dış ve iç tasarımındaki malzemeler, kaplamalar, dokumalar ve renkler bu konumlandırmayla örtüşecek şekilde seçildi.Eclipse Cross'un gümüş ve deri detaylar ile karbon ve piyano siyahının hakim olduğu iç mekânı sade ve şık, kalite hissi yüksek. Sürücünün, 'Adaptif Hız Sabitleme Sistemi', 'Çarpışma Önleyici Uyarı Sistemi', 'Şerit Takip Uyarı Sistemi' gibi bilgileri takip edebileceği Head up Display ekranı oldukça fonksiyonel. Koltuklar oldukça rahat, iç mekân ferah, arka bölümde geniş bir yaşam alanı var. 2.670mm dingil mesafesine, 1.805mm genişliğe ve 4.405mm uzunluğa sahip Eclipse Cross, 20cm ileri-geri kayabilen ve sırt açısı ayarlanabilen arka koltuklarıyla da fark yaratıyor.

Beş farklı donanım seviyesi bulunan araçta Evo'dan hatırladığımız 'Aktif Yalpa Kontrolü'nün (AYC) modern bir uyarlamasıyla birleştirilmiş 'Sürekli Dört Çeker Sistemi' (S-AWC) var ve yere sağlam basıyor. Eclipse Cross 163 beygir güç üreten 1.5 litre turbo benzinli motora sahip. 6 ileri vitesli manuel veya 8 kademeli CVT şanzıman seçenekleri, ayrıca 2WD veya 4WD çekiş konfigürasyonlarıyla satın alınabiliyor. Ama sosyal medya üzerinden birçok kişinin sorduğu üzere aracın dizel versiyonu yok. Şimdi burada küçük bir değerlendirme yapalım isterseniz, çünkü Eclipse Cross sadece global olarak değil markanın Türkiye konumlandırması ve imajı içinde önemli bir model. Bence aracın VW Tiguan ve Peugeot 3008 gibi çok beğendiğim iki ciddi rakibi var. Üç modelde de baz fiyatlar düz-benzinli kombinasyonunda şöyle; VW Tiguan 140.100TL, Peugeot 3008 134.900TL, Mitsubishi Eclipse Cross 131.900 TL. Burada fiyatlar yakın, ama yine de Eclipse Cross daha ucuz. Gelin şimdi de benzinli-otomatik en dolu versiyonları karşılaştıralım: VW Tiguan 210.100TL, Peugeot 3008 234.700TL, Eclipse Cross 199.900TL. Yani Tiguan'dan 10 bin TL, 3008'den 34 bin 800 TL daha ucuz bir araçtan bahsediyoruz. Ama bir dakika! Burada önemli olan başka bir şey daha var; Mitsubishi Eclipse Cross benzinli-otomatik versiyonu dört tekerlekten çekiş sistemine sahip, diğerleri değil! Ayrıca donanım listelerini de karşılaştırdığımızda Eclipse Cross'un mantıklı ve ciddi bir rakip olduğu ortaya çıkıyor. Bundan sonrası biraz marka algısı veya bağımlılığı diyebiliriz.



Teknik Özellikler
MITSUBISHI ECLIPSE CROSS
4WD INSTYLE CVT
1.5 LITRE 163HP
250NM TORK
ORTALAMA TÜKETIM: 7.0 LITRE
0-100 KM/S: 9,8 SANIYE
MAKSIMUM HIZ: 200 KM/S
TEST ARACI FIYATI: 199.900 TL

BİZE ULAŞIN