Yeni durak

Hibrit araç yelpazesini daha da genişleten Porsche’nin e-mobilite yolculuğundaki yeni durağı Cayenne E-Hybrid.

Giriş Tarihi: 26.06.2018 10:27 Güncelleme Tarihi: 27.06.2018 13:33

Yazı: Onur Akçay

3 litrelik V6 motor ile elektrik motorunun toplamda 462hp güç sağladığı , beş saniyede 100km/s hıza ulaşabilen hibrit bir model. Maksimum hızı 253 km/s olarak açıklanan araç yalnızca elektrik kullanarak 44 kilometre mesafe gidebiliyor ve saatte 135 km/s hıza ulaşabiliyor. Kullanılan lastiklere bağlı olarak 'Avrupa Sürüş Çevrimi'ndeki (NEDC) ortalama yakıt tüketimi 100 kilometrede 3,4 - 3,2 litre, elektrik tüketimiyse 20,9 - 20,6 kWh olarak açıklandı.

Araçta kullanılan ve 918 Spyder modelinden ilham alınarak üretilen boost stratejisi, yeni eklenen özelliklerin başında geliyor. Bu şekilde, ek performans artışı için elektrik motorunun, 'Sport Chrono' paketlerindeki tüm standart sürüş modlarında kullanılması sağlanıyor ve gaz pedalına basıldığında maksimum motor torku elde edilmiş oluyor. Sürüş koşullarına ve performans gerekliliklerine bağlı olarak sürücüler, tüm hız seçeneklerinde boost desteğinden yararlanmaya devam edebiliyor ve çok daha atak bir sürüş deneyimi yakalıyor. Boost desteği ve yolculuk sırasında batarya şarj kapasitesi sürüş moduna göre değişiyor. Performans odaklı 'Sport' ve 'Sport Plus' modlarında bataryanın neredeyse tüm enerjisi boost olarak kullanılabiliyor. 'Sport' moddayken batarya, yeni bir boost için gerekli olacak kadar şarj oluyor. Sport Plus' modundaysa batarya mümkün olduğunca çabuk bir şekilde yeniden şarj ediliyor.

Cayenne E-Hybrid'in elektrik ve boost kaynaklarıyla kat edebileceği mesafe ciddi oranda artmış. Bir önceki modelle kıyaslandığında kapasite %30'a yakın bir artış ile 10,8'den 14,1 kWh'e yükselmiş. Otomobilin arka kısmında, bagaj bölümünün altında bulunan sıvı soğutmalı batarya, her birinde 13 prizmatik lityum iyon hücrenin bulunduğu sekiz hücre modülünden oluşuyor. Yüksek gerilimli batarya, 230 volt - 10 amperlik bir bağlantıyla 7,8 saat içerisinde tam olarak şarj edilebiliyor. Standart 3,6 kilovatlık şarj mekanizmasının yerine, isteğe bağlı olarak entegre 7,2 kilovatlık şarj mekanizması ile 230 volt - 32 amper'lik bir bağlantının kullanılması durumunda, batarya yalnızca 2 saat 30 dakika sonra yeniden tamamen doluyor. Şarj işlemi, ' Communication Management' (PCM) kullanılarak, 'Porsche Connect' uygulamasıyla birlikte uzaktan yönetilebiliyor ve izlenebiliyor.

'Porsche Traction Management' (PTM) ile birlikte Cayenne E-Hybrid, elektronik olarak düzenlenen ve çoklu kavrama diski bulunan aktif hang-on özellikli dört tekerlekten çekişli sürüş sistemine sahip. Geniş tork dağılımıyla bu sistem sürüş dinamiği, kıvraklık, çekiş kontrolü ve offroad kabiliyetleri açısından fayda sağlıyor. Cayenne E-Hybrid, yeni şasisi sayesinde, yeni Cayenne jenerasyonundaki tüm modellerle aynı spor otomobil sürüş dinamiği vadediyor. Opsiyonel özellikler arasında ise 'Porsche Dynamic Chassis Control' yana yatma önleme sistemi ve 3,5 ton ağırlığa kadar yükler için bir römork bağlantısı bulunuyor.

BİZE ULAŞIN