Gençlik aşısı

50 yıl önce başlayan heyecan verici hikâye yeni jenerasyonuyla devam ediyor; karşınızda Fiat 124 Spider!

Yazı Onur Akçay

'Roadster' kelimesinin tam anlamıyla karşılayacak çok az model bulabiliriz. İşte bunlardan biri de . 50 yıl önce piyasaya sürülen ve kısa sürede önemli başarılara imza atan modelin yeni jenerasyonu olan aracın kendine has özellikleri bulunuyor. Tabiri caizse 'hastaları' bulunan otomobilin direksiyonuna geçtiğinizde çok farklı duygulara kapılıyorsunuz.

İsterseniz ilk baştan başlayayım; yaklaşık 190 cm uzunluğa sahip bendenizin aracın kokpitine geçmesi yaklaşık 10 saniye sürüyor. Koltuğa sırtımı dayadığımda "Eyvah, bana biraz küçük mü geldi ne? Klostrofobik mi acaba?" gibi evhamlanmalarım başlamıştı bile. Fakat bu hissiyatın geçmesi çok kısa zaman aldı. Zincirlikuyu'dan Beşiktaş'a geldiğimde araca çoktan alışmıştım. Üçüncü günün sonundaysa sanki bir aile geleneği olarak hayatımın her evresinde bir roadster kullanıyor gibi davranmaya başladım. Bu sonuçta 124 Spider'ın payı büyük. Çünkü araçla kimyanız tutarsa çok iyi anlaşmaya, yolculuktan keyif almaya başlıyorsunuz. Ama şunu da söylemek gerek; bu tarz bir aracı ya seversiniz ya da ondan nefret edersiniz; pek ortası olmaz.

Test aracımızda 140 beygir gücünde 1.4 Turbo MultiAir görev yapıyordu. Ama performans açısından olayın rengini değiştiren, spor otomobil kullandığınızı anlamanızı sağlayan nokta, 6 ileri manuel şanzıman oluyor. Birinci vitese geçerken biraz güç kullanmanız gerekse de, diğer vites geçişleri oldukça net. Özellikle denge sistemini kapattıktan sonra ani vites küçültmeleri ve gaz pedalı yüklenmeleriyle sürüşü başka bir boyuta taşımak mümkün oluyor. Arkadan itişli Fiat 124 Spider 7,4 saniyede 100 km/s hıza ulaşırken sert süspansiyonları nedeniyle yoldaki tüm pürüzleri hissettiriyor. Fakat sert girilen virajlarda sürücüsüne güven veriyor. Aracın direksiyon tepkileri oldukça iyi bir seviyede.

Yere yakın konumlandırılan oturma pozisyonu yarış otomobillerine gönderme yapıyor. Etraftakilerin meraklı bakışları altında yolda ilerlerken sizi rahatsız eden tek şey, özellikle dur-kalk trafiğinde canınızı sıkabilecek sert debriyaj oluyor. Aracın tasarımı da en az performansı kadar ilgi çekiyor. Fiat 124 Spider, petek şeklindeki altıgen üst ızgarası, uzun motor kaputu, yatay şekilde tasarlanan arka farları, çift çıkışlı egzoz sistemi, alüminyum gri rengindeki takla barları ve ön cam çerçevesi, marşpiyelleri ve kapı kollarıyla da fark yaratan bir tasarım yapısına sahip. Otomobilin önemli silahlarından biri olan siyah kumaş tavan, manuel olarak kolayca açılıp kapanabiliyor.

BİZE ULAŞIN