Kritik hamle

Hedef büyüten Seat, önümüzdeki birkaç yıl içinde pastadaki payını ciddi olarak artırmak istiyor. Bu planda büyük role sahip olması beklenen Seat Arona’yı Barselona’da test ettim.

Hazırlayan: Onur AKÇAY

Yeni Ibiza ve Arona modelleri için yatırıma ve Ar-Ge harcamalarına 900 milyon avro ayıran Seat'ın hedefleri büyük. 2017 yılında Arona ile birlikte üç yeni model piyasaya süren markanın durmaya hiç niyeti yok. Şöyle ki, Barselona'da düzenlenen keyifli lansmanda altı çizilen bir şey vardı: "Arona modeli Seat tarihindeki en büyük ürün atılımının bir parçası olarak karşınızda!" Yani örtüsü kaldırılmamış, henüz kimsenin bilmediği modellerin ve özellikle SUV'ların yolda olduğu açık. Bu nedenle Arona'nın yakalayacağı başarının önemi büyük.

Avrupa'nın en çok büyüyen segmentlerinden biri olan kompakt crossover liginde yarışacak , Volkswagen Grubu'nun yeni teknolojisi MQB A0 (Modularer Querbaukasten) platformunu kullanıyor. MQB A0 platformu, üretimde daha fazla esneklik sağlayıp uygulamayı güçlendirirken aynı segmentte farklı gövde tiplerinin kullanılmasına olanak tanıyor.

Bu teknoloji sayesinde aynı temel platform içinde farklı aks mesafeleri elde edilebiliyor. Örneğin Arona'nın aks mesafesi, yeni Ibiza'dan 2 mm daha uzun. MQB A0 platformunun sağladığı avantajlardan biri de ağırlık. 1.090 kg ile segmentinin en hafif otomobillerinden biri olan Arona, bu sayede karma kullanımda ortalama 4,9 litre yakıt tüketiyor. Test sürüşü sırasında dengeli bir araç hissiyatı veren Arona'nın yol tutuşunu, frenlerinin hassasiyetini, iyi çalışan süspansiyonalarını ve hızlı tepki veren elektromekanik direksiyonunu çok beğendim. Çok merak ettiğim için test sürüşünde hazır bulunan farklı motor alternatiflerinde 3 silindirli, 1.0 TSI 95 beygirlik benzinli güç ünitesini tercih ettim. 5 ileri manuel şanzımanla kombine edilen motorun performansı gayet tatminkâr. 4.138 mm uzunluğa, 1.780 mm genişliğe ve 1.543 mm yüksekliğe sahip aracın iç mekânı oldukça ferah. Sürücünün yüksek konumlandırılan oturma pozisyonu hakimiyet duygusunu ve konforu artırıyor. Sürücü odaklı kokpitte tüm düğmelere ulaşım sorunsuz.

Arka bölümdeyse beklenenden fazla yaşam alanı bulunuyor. Rakiplerine kıyasla başarılı sayılabilecek 400 litre bagaj hacmine sahip Seat Arona, Türkiye'de iki donanımla satışa sunulacak. Style versiyonunda arka park sensörü, ön bölge asistanı, alüminyum alaşım jantlar, dönüşe duyarlı ön sis farları, çok fonksiyonlu deri direksiyon, el freni ve vites kolu yer alıyor. Bluetooth bağlantısı ve mavi- gri renkte, krom detaylara sahip ön konsol da donanımın imzası olarak görülebilir.

Bir üst versiyon olan Xcellence'ta ise anahtarsız giriş ve çalıştırma (KESSY), 8inç dokunmatik ekran, Full Link, LED gündüz sürüş farları, krom kaplama tavan rayları ve pencere çıtaları, çift renkli LED ambiyans aydınlatmaları, arka park sensörü, yorgunluk tespit sistemi ve hız sabitleyici gibi özelliklere yer verilmiş. Özel döşeme ve 16 inçlik jantlar da, Xcellence versiyonunun vurgusu olarak gösterilmiş.

Arona'nın kişiselleştirme özelliği büyük önem taşıyor. Arona, renk olarak biri alt gövde, diğeri tavan ile A ve C sütunları olmak üzere iki bölümden oluşuyor. Tavan; gri, siyah, turuncu veya gövdeyle aynı renkte seçilebiliyor. Otomobilde toplamda 68 renk kombinasyonu mevcut. Ayrıca özel kumaş, ton ve renk seçenekleriyle sunulan aracın iç donanımında da pek çok kişiselleştirme imkânı sunuluyor.

2017 sonunda Türkiye'ye gelecek yeni Arona, 1.0 95 HP manuel ve 1.0 115 HP DSG motor seçenekleriyle satışa sunulacak. 2018'in ilk çeyreğinde dizel manuel, ikinci çeyreğinde de dizel otomatik motor seçeneklerinin gelmesi planlanıyor. Aracın satış grafiğini doğrudan etkileyecek fiyat konusunda ise şu an için resmi bir açıklama yok.


Teknik Özellikler

SEAT ARONA

95hp – 1.0 litre | 175Nm tork | Karma yakıt tüketimi: 4,9 litre | 0-100 km/s: 11,6 saniye | Maksimum hız: 173 km/s

BİZE ULAŞIN