Güçlü karakter BMW 530i

Yenilenen 5 Serisi’nin iki çeker olarak ülkemizde satışa sunulan en güçlü benzinli versiyonu, 530i modeli oldu. Tabii ki biz de boş durmadık, hemen aracın direksiyonu başına kurulduk.

Giriş Tarihi: 18.10.2017 11:03 Güncelleme Tarihi: 18.10.2017 11:04

Hazırlayan: Onur AKÇAY

Yedinci nesil 5 Serisi'nde birçok yeniliğe yer veren BMW, savaşın kızıştığı bu segmentte rakiplerinin üzerine güçlü adımlarla gidiyor. Ülkemizde iki çeker, yani arkadan itişli olarak 520i ile 530i benzinli ve 520d dizel versiyonlarını satışa sunan marka; benzinli modeller arasındaki en güçlü versiyon olan 540i ve dizellerin top modeli 530d'yi sadece xDrive dört tekerlekten çekiş sistemiyle piyasaya sürüyor. Daha önce dizel 520d versiyonunu kullanma fırsatı bulduğumuz aracı sizlere anlatmıştık. Bu ay ise xDrive seçeneği de bulunan benzinli 530i'yi deneyimleme şansına sahip olduk.

Arkadan itişli olmasına rağmen 252 beygirlik gücü yere vermeyi başaran, 6,2 saniyede 0-100 km/s hızlanmasını tamamlayan aracın performansı gayet tatminkâr. Viraj içinde dahi gaza yüklendiğinizde aracın arkasını kopartmak oldukça zor. Kısacası BMW kullanırken arkadan itişin tadını almak ve aracın arka bölümünün kaymasını isteyenler, yardımcı sistemleri kapatmak zorunda. Aksi takdirde aracın lastikleri yere tutunamadığı anda sistemler devreye giriyor ve aracı hizaya sokuyor. Bazen sistemin devreye girdiğini hissetmiyorsunuz bile; eğer gösterge ekranında yanıp sönen ESP ışığına gözünüz takılmazsa. 1.615 kg boş ağırlığa sahip aracın katalog verisi şehir içi yakıt tüketim ortalaması 6,2 litre. Biz İstanbul caddelerinde klima açık şekilde, tasarruf değil tüketim odaklı kullanımımızda 100 kilometrede ortalama 9,6 litre yakıt harcadık.

BMW 530i test aracımız oldukça dikkat çekiyordu. Bunun bizce iki nedeni var! Birincisi; rengi, ikincisiyse 'Executive M Sport' donanım paketi. Renkten başlayacak olursak biz hâlâ aracın ne renk olduğuna karar veremedik. Metalik karbon siyah olarak geçen renk, ışığa göre renk değiştiriyor ya da ekip olarak hepimiz göz doktoruna gitmeliyiz. Çünkü güneşli bir havada, aynı mekânda farklı kişiler tarafından araca siyah, koyu lacivert ve patlıcan rengi tanımlamaları yapıldı. Gelelim, en önemli özelliğe; yani 'Executive M Sport' donanım paketine. Her şeyden önce ön çamurlukların üzerinde parlayan 'M' logosu aracın havasını tamamen değiştiriyor. M Sport fren diskleri ve 19 inç çift kollu M jantlarla birlikte 530i makam aracı havasından çıkıyor, tam bir sportif sedana dönüşüyor.

Otomobilin iç mekânında ise uzun BMW donanım listesinden seçilmiş birkaç örnek bulunuyor. Antrasit tavan döşemesi, çok işlevli sürüş moduna göre değişen gösterge ekranı, ısıtmalı ve elektrikli koltuklar, harekete duyarlı komut sistemi sadece birkaç örnek. Sürüş esnasında sürücüsünü ve misafirlerini çok rahat ettiren aracın sessizliği oldukça başarılı. Özellikle 'Comfort' sürüş modunda çok dengeli bir araca dönüşen 530i'nin yol ve rüzgâr sesini alıp almadığını kontrol etmek için yaklaşık 30 dakikalık bir sürüş gerçekleştirdik ve aracı başarılı bulduk. Niye 30 dakika derseniz, hemen söyleyelim; 'Harman Kardon Ses Sistemi'ne sahip aracın içinde müziği kapatmak gerçekten çok zor!

Teknik Özellikler

BMW 530i

252hp – 2.0 litre | 350Nm tork | Karma yakıt tüketimi: 6,2 litre | 0-100 km/s: 6,2 saniye | Maksimum hız: 250 km/s | Test Aracı Fiyatı: 110.500 avro

BİZE ULAŞIN