Odak noktası

Karşınızda bugüne kadarki en hızlı ve en güçlü seri üretim Bentley modeli var: Yeni Continental Supersports!

Giriş Tarihi: 23.02.2017 16:53

Yazı: Onur AKÇAY

'En'leri yapmakla ünlü markaların başında Bentley gelir. Odak noktası bazen güç, bazen konfor ve hatta lüks olabilir. Ama önemli olan 'en'ler listesine bir Bentley modeliyle yer almaktır. İşte bu durumun son örneği de yeni Continental Supersports. 0-100 hızlanmasını 3,5 saniyede tamamlayan araç, markanın en güçlü ve en hızlı modeli olarak lanse ediliyor. Buraya kadar her şey güzel, ama basın bültenini okuduğumda biraz kafam karıştı desem yeridir.

Neden mi? Bültenin ana başlığı; 'Dünyanın en hızlı dört kişilik otomobili'. Daha sonra metnin başka bir yerinde 'Dünyanın en hızlı ve en güçlü lüks dört koltuklu otomobili' tanımlaması var. Bence işi bu kadar karmaşıklaştırmaya gerek yok. Sonra birisi çıkacak; "Mercedes- AMG E-63S modeli 3.4 saniyede 100 km/s hıza çıkıyor, o daha hızlı!" diyecek, sonra birileri segmentleri farklı diyecek, olay büyüyecek; dört koltuk-beş koltuk kavgası çıkacak. Hiç gerek yok! En güzel ve doğru tanımlama şu; "Bentley bugüne kadarki en hızlı ve en güçlü seri üretim modelinin tanıtımını yaptı: İşte karşınızda yeni Bentley Continental Supersports."

Yanlış hatırlamıyorsam en son Almanya'da düzenlenen muhteşem bir organizasyonda Bentley modellerini kullanma fırsatı bulmuştum. Birbirinden özel Bentley'leri kullandıktan sonra aklımda iki şey yer etmişti. Birincisi, insanların hayret ve hayranlık dolu bakışları. İkincisi, Continental GT V8 S'in kükremeye benzeyen motor sesi. 528 beygirlik araçta 4,0 litre V8 motor görev yapıyordu. 4,5 saniyede 100 km/s hıza ulaşan araç ara hızlanmalarda o kadar başarılıydı ki, gaz pedalına yüklendiğimde aldığım zevk ve ortaya çıkan büyüleyici ses hâlâ rüyalarıma giriyor. Bu nedenle yeni Bentley Continental Supersports'u gördüğüm anda bir an için o günlere geri döndüm. Ve insan ister istemez zihninde bir kıyaslama yaparak ortaya çıkan veriler ışığında bir sonuca varmaya çalışıyor. Ama kesin olan bir şey var; direksiyona geçmeden aradaki farkı tamamen anlamak veya hissetmek tabii ki imkânsız.

Fakat, 2009 Supersports modeline kıyasla 80 beygir ve 217Nm artış sağlanması, güç/ağırlık oranının %10, tork/ağırlık oranınsa %25 artması gibi veriler bile yeni Bentley Continental Supersports'un neler yapabileceğini anlatıyor. Yapacak bir şey yok, bekleyeceğim; elbet bir gün sürekli dört tekerlekten çekiş sitemine sahip 6.0 litre 710 beygirlik canavarı kullanacağım!

BİZE ULAŞIN