Melis Güçtaş, 29, CEO

İkinci el alışveriş dünyasının aranan ismi, ‘ModaCruz.com’un kurucusu ve CEO’su Melis Güçtaş’ı eğitimden iş dünyasındaki ikonlarına kadar birçok soru ile yakın markajımıza aldık.

Röportaj: Kaan SANCAR

"ABD'de üniversiteye başlamadan önce birçok yarı zamanlı işte çalıştım. Birçok sektöre girip çıktım. Hizmet sektöründeki bu işlerin bile bugün geldiğim noktaya büyük katkıları olduğunu düşünüyorum."

"Endüstriyel ürün tasarımı eğitimi bana bir sistemi ya da ürünü kitlesel ölçekte çalışabilecek şekilde kurgulayabilme ve geliştirebilme yeteneği kazandırdı. Aldığım eğitim 'ön örneğini oluştur - çalıştığını test et - büyük ölçeğe aktar' şeklinde bir mekanizma oluşturmamı da sağladı."

"İlk profesyonel iş deneyimimde genç bir yönetici ile çalıştım. Bana sürekli bilmediğim alanlarda görevler verir ve sonrasında beni kendi halime bırakırdı. O dönem bunun büyük stresini yaşayıp birçok hata yapsam da bir süre sonra bu 'keşfederek kendi başına öğren' metodunun kariyer gelişimim için oldukça faydalı olduğunu fark ettim."

"Mesleki hayatımdaki rotayı üniversite eğitimim ve sonrasında içine girdiğim dijital dünya belirledi. Çalıştığım her şirkette dijital dünyanın pazarlamadan ürün gelişimine birçok farklı sürecinde bulundum. Çok da planlı gelişmeyen fakat deneyimlerle harmanlanan bir rotada ilerlediğimi söyleyebilirim. ModaCruz'dan sonra ise ilerleyişime daha planlı olarak ve nokta atışlarıyla devam ettim."

"ModaCruz.com, kadınların kaliteli kıyafetler ve aksesuarları uygun fiyata bulabileceği, aynı zamanda kullanmadıklarını da nakde çevirebileceği hem web hem de mobil uygulamalar üzerinden ulaşılabilecek bir platform. Hedef kitlesi, modayı seven 18 yaş üstü bilinçli tüketici her kadın olan sitemizin mottosu ise 'kadına güç katan moda'."

"Hobi olarak son zamanlarda 'paddleboard' yapmaya başladım. Zaman zaman da yağlıboya, suluboya ve akrilik tablolar üzerinde çalışıyorum."

"İş dünyasındaki idolümü tek bir isimle sınırlayamam. Farklı konularda farklı kişileri beğeniyorum. Mühendislik ve kararlılık anlamında konuşursak bu kişi Elon Musk, markalaşma stratejisi anlamında ise Oprah Winfrey.

"Hayattaki hedefim dokunabileceğimiz kadar çok kadının hayatına, olabildiğince çok kez dokunmak ve her dokunuşla hayat kalitelerine bir katkıda bulunabilmek.

"ModaCruz'un iş modelini kısaca başarıyla gerçekleşen her alışverişten alınan komisyona dayanan ve çok yakında entegre edeceğimiz model ile de tüm tarafların kazancını maksimize edebileceği bir sistem olarak tanımlayabilirim."

"İş hayatında tahammül edemediğim üç şey var: Tam potansiyel kullanılmadan üretilen kalitesiz işler, negatif enerji ve dedikodu. Olmazsa olmazlarım ise ekibim, tutku ve ModaCruz kadınları."


Eğitim

2006-2010 Wentworth Institute of Technology (Wentworth Teknoloji Enstitüsü), Boston, ABD – Endüstri Ürünleri Tasarımı


Kariyer

2009-2010

Hasbro, Boston – Pazarlama Stajyeri

2010-2012

NutraClick, Boston – Dijital Pazarlama Analisti

2012-2013

PhonoClick, İstanbul – Dijital Pazarlama Çözümleri Ürün Müdürü

2013-2014

Amadeus, İstanbul – Ürün Müdürü

2014-

ModaCruz, İstanbul – Kurucu & CEO


BİZE ULAŞIN