Usta ve Kalfa: Aziz Sarıyer-Derin Sarıyer

Kurucu Aziz Sariyer ve Derin Design'ın ikinci kuşak yöneticisi Derin Sarıyer ile sanatçı ve baba oğul olmak üzerine...

Giriş Tarihi: 29.03.2019 17:18 Güncelleme Tarihi: 29.03.2019 17:44
Röportaj Özge DİNÇ
Fotoğraflar Kutup DALGAKIRAN

Derin Design, oğlunuz doğmadan bir yıl önce, 1971'de kuruldu. Markaya isim verirken oğlunuza da bu ismi vereceğinizi düşünmüş müydünüz?

Aziz Sarıyer: Öyle bir fikrim yoktu. Ben mesleğe 20 yaşında başladım. O yaşlarda, "Neden bu dünyadayım, nereye varmalıyım?" sorularını düşünerek kendi felsefemi oluşturmaya gayret gösterdim. Çocukluğumdan beri istediğim meslekte bir pusula bulabilmek adına şirketin isminin zamansız olmasını ve beni daima ileri götürmesini istedim. Sonsuzluk, mükemmeliyetin ötesi gibi "derin" sözcüğü aklıma geldi. Neticede hiçbir zaman mükemmeliyete varamayacağım noktayı tayin etmek istedim sanki. Kelimenin anlamı hep tama doğru koşmak gibiydi. Derin doğunca da firmanın tabelasının ismini verdik ona.

Derin Design 2021'de 50. yılını kutlayacak. Dünyada ve Türkiye'de sizin gibi baba-oğul bu işi devam ettiren çok sayıda şirket var mı?
Derin Sarıyer: Bu alanda dünyanın en önde gelen ülkesi olan İtalya'da ürün tasarımı ve mobilya aile şirketi temellidir. Çünkü işin özünde yaratıcı ve niş işler ortaya koymak istiyorsanız çok fazla endüstriyelleşmemeniz gerekiyor; o zaman da insan faktörü devreye giriyor. Bu da tecrübenin önemini artırıyor, tecrübe için zaman gerekiyor derken jenerasyonlar önem kazanıyor. Türkiye, belirli bir üretim kültürü üzerinde odaklanıp dna'ları oturmuş bir coğrafya olmadığından sayıca daha az.


Tasarım ekibi markanın 10. yılını kutluyor, 1981. Aziz Sarıyer (soldan beşinci) eşi Ferda Sarıyer ile birlikte.


Röportajın tamamı Esquire Türkiye İlkbahar 2019'da!

BİZE ULAŞIN