The Big Black Book No.13 #sessizciglik

'Başarılı Erkeğin Hayat Kılavuzu' Esquire Türkiye The Big Black Book No.13, sonbahar-kış 2018 boyunca bayilerde!

Giriş Tarihi: 05.11.2018 15:49 Güncelleme Tarihi: 06.11.2018 15:06

SEYAHAT

TAYLAND NOTLARIM

BİR SEYYAH SAYILMAM, AMA NEREYE GİDERSEM GİDEYİM TAYLAND'I ARARIM GİBİ GELİYOR.

YAZI ÖZGE DİNÇ

5. GÜN

Koh Phangan'dan botla Koh Samui'ye dönüyoruz. Çünkü bugün Bangkok'a, Tayland'ın adı 'melekler şehri' anlamına gelen başkentine uçacağız. Havaalanında hediye edilen Tay orkidesini İstanbul'a taşımak zorunda kaldığım için söyleneceğim, ama masamda dururken bana olağanüstü güzellikte gelecek sonradan, çok kendine özgü.

Bangkok'ta önce Mövenpick Hotel Sukhumvit 15'e yerleşiyoruz. Ardından da çıkıp Hua Takhe Community'yi ziyaret ediyoruz. Tayland'ın yerel dünyasını tanıtmaya odaklanan HiveSters'in uzman rehberliğiyle geldiğimiz bu köy, bu zamana gördüğüm en etkileyici yer olabilir. Çünkü bir 'hayal köy'. Kendilerine 'uzaklarda' bir ada arayan Servet-i Fünûn'cular burada mutlu olabilirdi. Lat Krabang bölgesinde yer alan Hua Takhe, yerel bir sanat köyü gibi: İçeride ressamlar, marangozlar, balıkçılık malzemeleri satanlar, terziler, berberler, fotoğrafçılar, muz kızartıp satan satıcılar, kahve dükkânları ve her huzurlu yerin eşlikçisi kediler yer alıyor. Graffiti de, geleneksel Tay sanatlarından lai rod nam da yapılıyor. Bir şefi olan (Şef, bize eşlik ediyor.) köyün sakinleri ahşap evciklerde yaşıyor. Lavanta çiçekli mor pilavımı yerken rehber, bunu hangi yemek eşliğinde yemem gerektiğini gösteriyor. Bir köşede film çekiliyor, bir köşede yakınlardaki sanat okulundan çıkan çocuklar resim çiziyor, biz de kurutulmuş muz yaprağından uçurtma yapmayı öğreniyoruz. Uçurtma Amca (Uncle Kite), boynunda Buda kolyeleri ve bol pantolonuyla karizmatik bir adam; uçurtmalarımızı yapıp kanal üzerindeki köprüye çıkıyor ve uçurtmalarımızı uçuruyoruz.

Topluluğun adı Hua Takhe, adını kanalda bulunan dev timsahın başından alıyor (Timsahın başı demek.). Bu yüzyıllık yer aslında Tay geleneğinde bulunan ve bugün az sayıda görülen kanal boyunca sıralanan ahşap evlerin bir örneği. Burada yaşayabilirim.

Akşam ise bambaşka bir dünyadayız sanki: Şık salonuyla Michelin yıldızlı Saneh Jaan Restaurant. Tayland, Michelin yıldızı sistemine geçen yılın sonunda geçmişti, burası da 1 Michelin yıldızına sahip. Geleneksel ve tarifleri neredeyse unutulmuş Tay yemeklerini çağdaş bir dokunuşla sunan Saneh Jaan'da set menü olarak dört başlangıç, yedi ana yemek ve beş tatlı çeşidi geliyor. Rafine yemeklerle güzel bir akşam geçiriyoruz.

Artık hakkında söz edebilirim: Tay mutfağı; tatlı ve acının birleşiminden, bitkilerin de aromasından geçiyor: Hem tat hem koku çok önemli. Deniz ürünleri, tavuk ve pirinç yemeklerde en çok görülen malzemeler; elbette kişniş, limon çimi yemekler içinde net seçtiğimiz tatlar. Daha önce anlattığım fit rehberin yaptığının tersini yapıyorum ben de hep burada: Sabah guava, rambutan, 'meyvelerin kraliçesi' mangosteen, guava gibi tropikal meyveler yiyorum, öğlen ve akşam ise hiç durmadan, ne varsa…

YAZININ TAMAMI ESQUIRE THE BIG BLACK BOOK, 2018 SONBAHAR-KIŞ SAYISINDA…