Lider bakışı: Nissan QASHQAI

2007 yılından itibaren tüm dünyada iki milyonun üzerinde satış rakamına ulaşan Nissan Qashqai, dişli rakiplerine rağmen yoluna doludizgin devam ediyor. Sanırım işin sırrı rahatlıkta!

Giriş Tarihi: 19.10.2016 11:41 Güncelleme Tarihi: 27.10.2016 16:09

Yazı: Onur AKÇAY

Hem dünyapazarında hem de ülkemizde adından söz ettiren, iz bırakan modellerden biridir,Nissan Qashqai. Satış rakamları adeta aracın başarısının altını çiziyor. Örneğin; dokuz yıldır Türkiye piyasasında yer alan araç, yaklaşık 75 bin adetlik satışa ulaşmış durumda. Qashqai'nin 2015 yılı satış rakamı ise 17 bin 413. Nissan Türkiye tarafından yılbaşında aracın 2016 yılı satışı hedefi 16 bin 500 – 17 bin seviyelerinde açıklanmıştı. Ama ülkemizin geçtiği hassas dönemde düşen satışlar nedeniyle birçok marka hedeflerini küçülterek revize etti. Buna rağmen Eylül ayı itibariyle 10 bin adetlik rakamı geçen Nissan Qashqai'nin yıl sonu kampanyalarıyla hedefini tutturabileceğini de söyleyebilirim.

Hal böyle olunca insan şu soruyu soruyor; bu kadar dişli rakiplerin yanında, neredeyse her markanın crossoversegmentine girdiği bu dönemde Nissan Qashqai nasıl lider kalabiliyor? Aslında birçok açıdan cevaplanabilecek bir soru bu, ama bence Nissan tasarımcıları ve mühendislerinin ihtiyaca yönelik adımlar atması en önemli neden. Yani, değişik olma adına özele hitap eden bir model değil; herkese uygun, genele hitap eden bir otomobil tasarlamışlar. Bu durum aracın ilk versiyonunda da böyleydi, şimdi de aynı. Nissan Qashqai'yi büyük çoğunlukla erkekler kullansa da aracın direksiyonunda hatırı sayılır sayıda kadın sürücü görmek de mümkün. Ayrıca hedef kitlenin genişliğini gösteren bir başka kriter daha var; yaş. Qashqai kullanıcılarının %70'inin 35 ila 55 yaş arasında olduğu belirlenmiş. Neredeyse iki farklı jenerasyondan insanların ortak noktası olmayı başaran aracı çocuklarını okula götüren anneler de kullanıyor, kalabalık ailelere sahip babalar da, hafta sonu gezilerini seven gençler de. Zaten bütün mesele bu kesişimin ortasında yer almak ve Qashqai bunu başarıyor.

Sürücüsünün yanı sıra yolcularını da rahat ettirmeyi başaran aracın uzunluğu 4,38m, genişliği 1,81m, yüksekliğiyse 1,59 m. İç mekânda her şey yerli yerinde, önde ve arkada baş veya diz mesafesi sorunu bulunmuyor. 401 litrelik standart bagaj hacmi, koltuklar yatırıldığında 1.569 litreye kadar çıkıyor. 1.2 litre 115 beygir benzinli test aracımızın performansı, boş ağırlığı 1.332kg olduğu ve gücü düşünüldüğünde, gayet makul: 0-100 km/s hızlanması 12,9 saniye. Zaman zaman küçük 'es'ler verse de X-Tronic şanzımanın geçişleri de iyi.

BİZE ULAŞIN