Koleksiyonculara özel: Lamborghini Centenario Roadster

Özel anma serileriyle kurucusu Ferruccio Lamborghini’nin 100. yaş gününü kutlamaya devam eden marka, yeni bir versiyonla gövde gösterisi yaptı. Bu sefer model tanıdık, ama versiyon sürpriz; bir roadster.

Giriş Tarihi: 10.10.2016 14:28 Güncelleme Tarihi: 10.10.2016 14:30

Hazırlayan: Onur AKÇAY

Lamborghini Centenario Coupe'nin fotoğrafl arını ilk gördüğüm anda; "Acaba üstü açık versiyonu nasıl olurdu?" diye içimden geçirdiğimi hatırlıyorum. Hatta bazı yurtdışı kaynaklı internet sitelerinde araştırma yaparak render görüntüsüne rastlamayı ümit etmiştim, ama bulamamıştım. Beni çok seven, çok değerli Lamborghini yöneticileri iç sesimi duymuş olacak ki, görsellerini bulamadığımız, hayal etmek için küçük bir görüntüsünü aradığımız aracın üretimine karar vermiş. Kendilerine ne kadar teşekkür etsem az! Çünkü Lamborghini Centenario Roadster, hem beklediğimden daha güzel hem de mükemmel özelliklere sahip. Dergicilik diliyle aracın dış tasarımı için bir forma, kokpit için bir forma ve özellikleriyle ilgili bir forma dolusu makaleler yazılarak toplamda üç formalık Lamborghini Centenario Roadster eki bile çıkarılabilir.

"Sen de ne abarttın!" diyen sevgili okuyucularımız için aracı detaylandıracağım, ama baştan söyleyeyim; 'gömlek', aman pardon, yerim dar! Bu nedenle özet geçeceğim izninizle. Tıpkı coupé versiyonunda olduğu gibi Centenario Roadster da sadece 20 adetlik sınırlı versiyon olarak üretilecek ve 2017 yılı içerisinde şanslı kullanıcılarına teslim edilecek. Centro Stile Lamborghini tarafından tasarlanan Centenario'nun gövdesinde tamamen karbon elyafı kullanıldı. Otomobilin dinamik koşulları ve seçilen sürüş moduna bağlı olarak, yüksek performans koşullarında en uygun aerodinamik verimliliği sağlamak amacıyla arka kanat 150mm uzuyor ve 15 dereceye kadar yukarı dönüş yapabiliyor.

Lamborghini Centenario Roadster'ın homurtusunu tahmin edebileceğiniz V12 motoru 770 HP güç üretiyor. 0-100 km/s hızlanmasını sadece 2,8 saniyede tamamlayan süper spor otomobilin maksimum hızı 350 km/s. Fren mesafesi de aynı ölçüde etkileyici: 100 km/s hızdan sıfıra sadece 31 metrede iniyor. Boş ağırlığı sadece 1.570 kg olan Centenario'nun ağırlık/güç oranı 2,04 kg/hp olarak açıklandı. Özellikle aracın iç mekânında azami konfora ulaşmak amacıyla gelişmiş aerodinamik çalışmalar yürütülmüş. Örneğin ön cam, başların etrafında ve üstünde havanın dolaşmasını sağlayıp, aydınlık bir ortam için kokpit içerisindeki havalandırmayı en uygun düzeyde tutarak, kabin içindeki yolcuların hissettiği türbülansı azaltacak şekilde biçimlendirilmiş. Centenario'da uydu navigasyonu ve yüksek çözünürlüklü bir 10.1 inç dokunmatik ekran bulunuyor. Kokpitteki bilgi-eğlence sistemi, sürücülerin hız, süre, yanal ve G kuvveti verilerini kaydedip karşılaştırabilmelerini sağlıyor. İki opsiyonel dahili kamera sürücülerin yaşadıklarının da kaydedilebilmesini sağlıyor. Aracın henüz satış fi yatı belli değil, ama yaşatacaklarını tahmin etmek pek zor değil.

BİZE ULAŞIN