Genç üye: Fiat Egea Hatchback

Fiat, büyük iddiayla pazara sunduğu ve ilk rakamlara göre önemli bir başarı yakalayan Egea ailesinin ikinci üyesi hatchback karoserle karşımıza çıktı.

Giriş Tarihi: 25.08.2016 15:27 Güncelleme Tarihi: 25.08.2016 15:28

Tofaş'ın bir milyar dolarlık yatırımla hayata geçirdiği Egea projesinin ilk üyesi sedan, altı ayda 16 bin satış rakamına ulaşarak Türkiye'de en çok satan modeller arasına girmeyi başardı. Hal böyle olunca bütün gözler ailenin yeni üyesi Fiat Egea Hatchback'e çevrildi. Çok daha rekabetçi bir sınıf olan kompakt hatchback grubunda boy gösterecek aracın çok ciddi rakipleri var. Bu nedenle hem fi yat hem de kalitesi açısından oldukça iyi bir ürün sunması gerektiğini bilen marka, donanımlı, geniş ve şık bir modelle karşımıza çıktı.

Tıpkı sedan versiyonda olduğu gibi Tofaş'ın Bursa fabrikasında seri üretimine başlanan Fiat Egea Hatchback, Türkiye'de geliştirilen ve üretilen tek kompakt hatchback model unvanına sahip. Ülkemiz dışındaki tüm pazarlarda Tipo adıyla satılan araç, 4.368mm uzunluğa, 1.792mm genişliğe ve 1.495mm yüksekliğe sahip. Fiat Egea Hatchback, ilk etapta manuel şanzımanlı olarak 1.4 litre 95hp ve 1.4 litre T-Jet 120hp benzinli, 1.3 litre 95hp ve test aracımızda da görev yapan 1.6 litre 120hp Multijet dizel motor seçenekleriyle sunuluyor. 6 ileri tam otomatik şanzımanla kombine edilen 110hp gücündeki 1.6 litrelik E-Torq motorlu versiyon ve 120hp'lik dizele eklenecek çift kavrama otomatik şanzıman (DCT) seçeneği, sonbaharda ülkemizde satın alınabilecek.

Egea Hatchback'in dış görünümü oldukça şık. Özellikle ön bölümde kullanılan krom parçaların fazlalığı, ön farlardan başlayarak arka farlara kadar uzanan karakter çizgisi, 'hokey sopası' biçimli arka farlar ve belirgin arka spoyler göze ilk çarpan noktalar oluyor. Arka koltukta oturan yolculara daha iyi baş mesafesi sunabilmek adına, birçok modelin aksine alçalan bir tavan yapısı kullanmayan araçta yere paralel devam eden bir tavan çizgisi bulunuyor. Bu sayede uzun boylu misafi rler arka koltukta şaşıracak kadar geniş bir yaşam alanıyla karşılaşıyor.

Aracın iç mekânında ferahlık hissi gayet iyi. Kokpitte sedan versiyonda bulunmayan 7inç büyüklüğünde yüksek çözünürlüklü dokunmatik bir tablet ekranla fark yaratılmış. Ayrıca iç mekânla ilgili katalog verilerinde şaşırtan bir değer hemen göze çarpıyor: 440 litre olarak belirtilen bagaj hacmi. Fakat bu rakam lastik tamir kiti kullandığınızda geçerli. Yedek lastikle bagaj hacmi 380 litre ve sınıf ortalamasında diyebiliriz.

Fiat Egea Hatchback'in sürüş hissiyatı da oldukça etkileyici. Araç, darbeleri çok iyi sönümlüyor ve en önemlisi 120 beygirlik güçlü dizel motorun sesini iç mekâna yansıtmıyor. 9,8 saniyede 100 km/s hıza ulaşan otomobille İstanbul içinde ortalama 5,5 litre yakıt tüketebildik. Aracı donanım, performans ve fi yat açısından değerlendirdiğimizde iyi bir seçenek olduğunu rahatlıkla anlayabiliyoruz.

BİZE ULAŞIN