Küçük canavar BMW X1

2009 yılında bu yana 740 bin adetten fazla satarak büyük bir başarıya imza atan BMW X1, ikinci versiyonunda çıtayı yükseltti. Artık daha teknolojik, geniş ve konforlu bir X1 ile karşı karşıyayız.

Giriş Tarihi: 29.07.2016 09:48 Güncelleme Tarihi: 29.07.2016 09:56
HAZIRLAYAN ONUR AKÇAY
onur@onurakcay.com.t r

Yeni bir sınıf yaratan ilk versiyon X1'in küçük boyutlarına rağmen büyük işler yaptığına şüphe yok. Fakat aradan yaklaşık yedi yıl geçmesine ve BMW'nin neredeyse ürün gamının tamamını yenilemesine, yeni segmentler yaratan değişik modeller piyasaya sürmesine rağmen X1'in neden yenilenmediğini düşünürdüm.

Neyse ki sonunda merakla beklediğim araç yenilendi. Bu uzun süreli bekleyişin sebebini anlayamamıştım, ta ki yeni X1 ile tanışana dek! Aracı kullanana kadar değişimin bu denli büyük olduğunu anlamadığı itiraf etmeliyim. İlk olarak "Hadi X Bir Yere Gidelim!" vurgusuyla dikkat çeken aracın reklam kampanyasını gördüğümde, "Çok değişmemiş gibi!" dediğimi hatırlıyorum.



Çünkü sadece görsellerden yeni BMW X1'de yapılan değişiklikleri ve geliştirilen yönleri anlamanın pek mümkün olmadığını aracı test ettikten sonra fark ettim. Peki, nedir beni bu kadar etkileyen özellikler? Hepsi bu yazının içine sığar mı bilmem, ama özellikle teknik detayları bir kenara bırakarak sürücü ve hisleri açısından aracın öne çıkan noktalarını paylaşmaya çalışacağım.

Yenilenen X1'in dış tasarımında artık çok daha güçlü bir duruş var. Ağabeyleri X3 ve X5'e özenen bir görünüme sahip aracın yüksekliği 53 mm, genişliği 23 mm artırılmış olmasına rağmen uzunluğu 19 mm azaltılmış. İkinci nesil X1'de motor kaputu biraz daha kısaltılmış, yüksek tavan çizgisinin de etkisiyle boyutları daha büyük bir aracın görünümü elde edilmiş.


X-Line donanımına sahip test aracımızın iç mekânından bahsedecek olursam şu noktanın altını çizmem gerek; kokpitte kalite algısı, çok yüksek seviyelere çekilmiş. Aracın koltuklarından düğmelerine kadar birçok noktası artık çok daha kaliteli. İç mekânda küçük dokunuşlarla önemli işler yapmayı başaran mühendisler önceki modele kıyasla koltuk yüksekliğini 40mm artırarak görüş açısının çok iyi olmasını sağlamış.

Tüm bunlara aracın geniş cam yüzeyleri ve alçak konumlandırılan gösterge paneli de eklenince SUV hissiyatı kaçınılmaz olmuş. Aracın uzunluğunun 19mm küçültülmesine rağmen arka koltuk yolcuları için 37 mm ilave diz mesafesi sağlanması ve diz boşluğunun 56cm'e çıkarılması ise alkışlanacak bir tasarım.



X1'de kullanılan akıllı BMW xDrive dört çeker sistemi geliştirilmiş, hafi fl etilmiş ve aracın daha az yakıt harcamasına sebep olacak şekilde ayarlanmış. Araçla ilgili söyleyecek şey çok ama, yer yok. Bu nedenle son olarak potansiyel X1 alıcılarına seslenmek istiyorum; hangi versiyonu alırsanız alın, ama mutlaka opsiyonel 'Harman-Kardon Ses Sistemi'ni mutlaka tercih edin.

Boğazınızdan, giyim kuşamınızdan kesin, ama mutlaka o sistemi satın alın! Sistem o kadar güzel ses veriyor ki; trafi ği bile seviyorsunuz, evin önünde "Şu şarkı bitsin, sonra inerim." diyerek dakikalarca bekliyorsunuz.

BİZE ULAŞIN