Damıtılmış tecrübe: Yeni Nissan Navara

80 yıllık süre içinde 180 ülkede 14 milyonun üzerinde kişiye ulaşan Nissan pick-up ailesi uzun zamandır beklediği en yeni üyesine sonunda kavuştu. Yenilenen Nissan Navara, ‘Öne Geç’ sloganıyla artık ülkemizde.

Giriş Tarihi: 22.07.2016 10:40 Güncelleme Tarihi: 22.07.2016 11:26

İlk pick-up modelini 1935 yılında üreten Nissan'ın 12'nci nesil pickup modeli olarak tanıtılan Navara, segmentinin en yeni oyuncularından biri olarak karşımıza çıktı. İlk nesli 2005 yılında ülkemize giren araç uzun zaman sonra ve yaklaşık 11 yıllık bir sürenin ardından yenilendi. Zorlu test sürüşlerinden başarıyla çıkan, '2016 Uluslararası En İyi Pick-Up Ödülü'nün (International Pick-Up Award 2016) sahibi yeni Nissan Navara'da birçok önemli değişiklik bulunuyor.

Antalya'da gerçekleştiren organizasyonda kullandığım araçta ilk dikkatimi çeken şey araç içi konforu oldu. Yeni beş bağlantılı arka süspansiyon sistemiyle off-road yeteneklerinden ödün vermeden arka koltuklarda otomobil konforu sunmayı başaran araçta yalıtım konusunda da büyük ilerlemeler kaydedilmiş. Bozuk zeminde dahi yol ve rüzgâr sesini kabine yansıtmayan yeni Navara'nın sürüş hissini çok beğendiğimi söylemeliyim. Yakın zamanda üç yeni pick-up modelini kullanmış biri olarak, yüksek süratte off-road zemininde bu kadar rahat ettiren bir model olmadı diyebilirim.
Lansman sırasında Nissan yetkilileriyle konuşurken de tarif etmekte zorlandığım direksiyondaki 'tokluk' hissi çok hoşuma gitti.
Yola tutunma konusunda oldukça iddialı olan yeni Nissan Navara, elektronik sınırlı kaymalı diferansiyel (eLSD) ile ne zaman ihtiyaç duysanız yardımınıza koşuyor, fakat bunu size hissettirmiyor. Gerçekten burası çok önemli; çünkü gaz pedalına yüklenmiş bozuk zeminde ilerlerken gösterge tablosunda yanan ışıkları görmezseniz her şeyi kendiniz yapıyorsunuz sanabilirsiniz. Yani sürücünün
özgürlüğünü kısıtlamadan, direksiyondaki kontrolü elinizden almadan müdahale eden sürüş destek sistemlerinden bahsediyoruz.


Lastik hızını sürekli olarak sensörlerle denetleyen bu gelişmiş sistem aynı aks üzerindeki tekerleklerden birinin diğerine oranla daha hızlı dönmesi halinde daha hızlı dönen tekerleğin hızını azaltmak üzere fren
yapıyor. Bunun sonucu olarak yol tutuş ve viraj dengesi artarken daha güvenli bir sürüş sağlanıyor.
Aracın iç mekânında sert plastik malzemenin haricinde beğenmediğim bir nokta olmadı. Daha çok SUV sınıfında kullanılan; dört kameralı Çevre Görüş Sistemi (AVM) bulunan yeni Navara'nın; Hız Sabitleme Sistemi, Yokuş İniş Destek Sistemi (HDC), Yokuş Kalkış Destek Sistemi (HSA), anahtarsız giriş ve geri görüş kamerası öne çıkan ekipmanları oluyor.


Yeni Navara'nın iki ve dört tekerlekten çekişli versiyonları altı vitesli manuel şanzıman dışında opsiyonel olarak sunulan yedi vitesli otomatik şanzımanla da kombine edebiliyor.
1 ton yük taşıma, 3.500kg römork çekme kapasitesine sahip pick-up'ın kargo alanı 1.578mm'ye uzatılmış. 79 bin 900 TL'den başlayan fi yat etiketine sahip aracın yeni 2.3 litre dCi motoru, 160 HP ve 190 HP olmak üzere iki farklı güç sunuyor. Türkiye pazarında 45.000 adetten fazla pick-up satan Nissan, bakalım yeni oyuncusuyla neler yapacak?
Hazırlayan: Onur AKÇAY

BİZE ULAŞIN