Sorunsuz ilişki: Land Rover Dıscovery Sport

Neredeyse yerden yüksek her modelin kendisini ‘SUV’ olarak tanımladığı sektörde kavram kargaşasına son vermek istiyorsak, önce bir çıkış noktası bulmalıyız!

Giriş Tarihi: 20.07.2016 09:46 Güncelleme Tarihi: 20.07.2016 11:03

İnsan ilişkilerindeki en can sıkıcı durum, ortaya çıkan veya çıkartılan, hiç bitmeyen, türlü sebepleri olan gereksiz sorunlardır. İster karşı cinsle ister hemcinsinizle olsun, yaşanan sorunlar aradaki iletişimi zedeler, güzellikleri törpüler ve yavaş yavaş iki tarafı da tüketir.


Bazen etrafınızdakilere bakıp; "Keşke sorun çıkarmak yerine biraz yükümü hafi fletselerdi, ne olurdu?" dediğiniz oluyorsa size bir tavsiyem var; yol yakınken vazgeçin! Böyle bir insan türü ne yazık ki kalmadı. Ama size sorun çıkarmayacak, hatta birçok sorununuzu ortadan kaldıracak bir öneri isterseniz; hiç problem değil, hemen veririz.

İşte, sorunsuz bir ilişki yaşayabileceğiniz bir model: Land Rover Discovery Sport Td4. İstanbul trafi ğini bile insanın gözüne güzel göstermeyi başaran, köprü trafi ğinde dur-kalk yaparken etrafınıza sebepsiz gülücükler atmanıza neden olabilen Discovery Sport, sürücüsüne kendisini şanslı hissettiren ender araçlardan biri. Kullanıcı profi li olarak da rakiplerinden kolayca sıyrılan aracın iç mekânı çok fonksiyonel. Markanın kalitesine uygun malzeme ve ışıklandırma, rahat koltuklar, etrafa hakim oturma pozisyonu, bolca eşya ve saklama gözü ilk dikkat çeken noktalar.

Land Rover'ın onlarca yıllık tecrübesine rağmen Discovery Sport'un gelişiminde hiçbir şey şansa bırakılmadı. Aracın teknolojileri 20'den fazla ülkede, 18 aydan uzun bir süre boyunca tüm zeminlerde ve zorlu koşullarda test edildi.

Hal böyle olunca gaz pedalına çok ani yüklendiğiniz anlarda kokpite az da olsa sızan dizel motor gürültüsünün dışında oldukça sessiz ve konforlu bir yolculuk yapıyorsunuz. 2.0 litre 180 beygirlik güç ünitesine sahip test aracımızın 150hp'lik versiyonu da bulunuyor.


1.785 kilogram boş ağırlığına rağmen 8,9 saniye 100 km/s hıza ulaşmayı başaran aracın 5.3 litre yakıt tüketim ortalamasıyla oldukça tutumlu olduğunu da söylemeliyim. HSE donanımlı Discovery Sport'un 1.698 litre kapasiteli bagaj alanı araca yakışan cinsten diyebilirim. İsterseniz üçüncü sıra koltuk da yerleştirebileceğiniz bagaj bölümü ve arka koltuk mesafelerinin Range Rover'a atıfta bulunduğunu da belirtmek gerek.





Fakat dikkatimi çeken bir nokta da aracın fi yat listesinde, Discovery Sport'un en üst paketi işaret eden HSE Luxury donanımlı 2.0 litre dizelve benzinli versiyonlarının fi yatları aynı olması. Evet, yanlış okumadınız; 180hp'lik dizel ve 240hp'lik benzinli versiyon 346 bin TL'den satılıyor. Rakipleriyle
kıyasladığımda baz fiyatı 280 bin TL olan Discovery Sport'un kendi segmentinde alınabilecek en iyi araçlardan biri olduğu çok açık.
HAZIRLAYAN ONUR AKÇAY

BİZE ULAŞIN