Karizmatik adam Peugeot 508

Kısa bir süre önce yenilenen Peugeot 508’in sert görünümü yumuşatıldı. Ön ve arka tasarımda ufak dokunuşlarla önemli ilerlemeler kaydedilen araçta performans açısından da artılar var.

Giriş Tarihi: 15.04.2015 14:39 Güncelleme Tarihi: 15.04.2015 14:44

Markanın D segmentindeki temsilcisi 508'in dış tasarımındaki değişiklik aracın ön yüzünde kendini gösteriyor. Tam ortasında Peugeot logosunu barındıran yeni ön panjur, daha yatay tasarlanan kaput ve burun tasarımına farklı bir hava katan far grubu, ilk dikkat çeken noktalar oluyor. Fakat yeni 508'in aydınlatma grubuna ayrı bir parantez açmak gerekiyor. En üst donanım seviyesi olarak adlandırılan 'Allure' versiyon test aracımızdaki ön ve arka farlar ciddi şekilde dikkat çekti. Şöyle ki marka tarafından '%100 LED'li far grubu' olarak tanımlanan ön aydınlatmada, ön farlar, gündüz farları, sinyal lambaları ve sis farları LED olarak tasarlanmış. Aracın aydınlatma grubu 44 LED barındırıyor ve yolu gerçekten çok iyi aydınlatıyor. Özellikle yeni Peugeot 508'in aslan bakışını biçimlendiren LED gündüz farlarının şık görünüme büyük katkı sağladığını söyleyebilirim. Ama ekip arkadaşlarımızla rengine tam olarak karar veremediğimiz, hafi f pembe ve mor arasında bir renkte ışık veren ön farlara biraz alışmak gerekiyor. Böyle karizmatik bir Sedan için bu renklerin bir risk olduğunu düşünüyorum.

Unutmadan belirteyim; aracın arka bölümündeyse koruyucu fonksiyonu arttırılmış yeni tampona yer verilmiş. Aracın arka farları da önceki versiyona göre daha yatay şekilde yeniden konumlandırılmış. Hem yandan hem de tam arkadan aslan pençesi şeklinde görünen arka farlarda üç pençe üzerinde dağıtılmış 36 LED bulunuyor. İç mekândaysa küçük dokunuşlarla yetinilmiş. Tüm donanım seviyelerinde standart olarak sunulan 7 inçlik dokunmatik ekran ve head-up bilgi göstergesi kokpite teknolojik bir hava katıyor, fakat kullanımı gerçekten çok ko-lay değil. Ekran biraz daha sürücüye dönük olsa çok daha rahat kontrol edilebilirdi. Genel olarak iç mekânın malzeme ve işçilik kalitesini beğendim. Kokpit, içine girdiğiniz ilk andan itibaren "Güzelmiş." dedirtebiliyor. Fakat iç mekânda en beğenmediğim özellik, neredeyse her tarafa serpiştirilmiş tuşlar. İlk bakışta direksiyon üzeri ve orta konsolda 50 tuş saydım. İlk bakışta diyorum çünkü, sol ve arka tarafta tuş var mı diye bakmaya cesaret bile edemedim. Bu kadar şık ve alımlı bir araçta böyle bir tuş karmaşasına gerek yok gibi.

Test aracımızda görev yapan yeni 1.6 litre 165hp'lik benzinli motorun performansını beğendim. Yeni ETG6 şanzımanın da önceki nesilde görev yapan Auto6R'dan çok daha başarılı olduğunu düşünüyorum. Hızlanmalarda daha net tepkiler alabiliyorsunuz. Düz yolda sürüş konforu da gayet iyi. Fakat sanırım aracın yürüyen aksamında büyük bir değişikliğe gidilmemiş; çünkü yeni 508 darbeleri iyi sönümleyemiyor. Bozuk yollarda veya aniden düşülen çukurlarda fazlaca gürültü hissediyorsunuz.

Hazırlayan: Onur Akçay

BİZE ULAŞIN