Tasarımı En Büyük Artısı
Renault’nun B segmenti crossover modeli Captur, gençleri ve genç aileleri hedefliyor.
Bir otomobil düşünün, caddelerde tepeden bakıyor ve sıra dışı çizgileriyle hemen kendini belli ediyor. Etraftaki insanlar ona bakmadan edemiyor. Üstelik İstanbul gibi dar sokakları ve trafiği hiç bitmeyen büyük şehirlerde onu kullanmak hiç de zor değil. İşte bütün bu özellikleri bir arada sunan otomobil Renault Captur…
Fransız markanın B segmentinde konumlandırdığı, Peugeot 2008 ve Nissan Juke gibi güçlü rakipleri bulunan Captur, özellikle şehir hayatına uygun tarzıyla dikkat çekiyor. Yazının başında da bahsettiğim gibi, tam bir genç otomobili… Renault Captur; 4122 mm uzunluğa, 1778 mm genişliğe ve 1566 mm yüksekliğe sahip. Otomobilin dingil mesafesi ise 2606 mm. Bu Crossover'ın yerden yüksekliği 200 mm. Bu özelliklerin bir arada sunulduğu bir otomobil elbette bozuk yollarda da sorunsuz…
Ön tasarımda Renault'nun beğenilen yeni marka yüzünü taşıyan Captur, gövde ve tavan olmak üzere çift renkli yapısıyla diğer araçlardan ayrılıyor. Modern ve sportif tasarımıyla dikkat çeken otomobil, ön bölümde LED'li gündüz farları ve standart olarak sunulan 17 inç'lik jantlarıyla "Ben Clio'dan farklıyım." diye haykırıyor. Yandan bakıldığında akıcı bir siluete sahip araç, arka kısımda büyük harflerle yazılmış "Captur" logosuyla, dikkati üzerine çekmeyi de başarıyor.
Captur, iç mekan ise Renault'nun alışılmış çizgilerine sahip. Clio'da gördüğümüz gösterge tablosu Captur'de de yerini almış. Tabi iç mekanda asıl dikkat çekici nokta, dış tasarımdaki kontra renklerin iç mekanda da bulunuyor olması... Aracın içi de büyük boyutlardan dolayı oldukça geniş. Özellikle saklama gözleri ve 11 litrelik torpido gözünde Renault tasarımcıları oldukça cömert davranmış. Torpido gözü bir kadın çantasını dahi içine alabilecek durumda… Arka koltuklarda diz ve baş mesafesi yeterli, kesinlikle kendinizi sıkışmış ve rahatsız hissetmiyorsunuz.
Aracımızın kaputunun altında ise 0.9 litrelik TCE benzinli motor yer alıyor. Küçük hacimli motorların performansları her daim bir çekince olsa da 0.9 litrelik turbo beslemeli bu ünite iyi işler ortaya koyuyor. 90 HP'lik gücü 1.6 litrelik bir atmosferik benzinliyle hemen hemen aynı… Bu da güç konusunda soru işareti yaratmıyor. Konu tüketime geldiğinde ise, sürüş tarzınızı biraz değiştirmek zorunda kalabiliyorsunuz. Gaza fazla yüklenmek, yakıt tüketimini hızla arttırabiliyor.
TEKNİK ÖZELLİKLER
Motor: |
0.9 Tce |
|
Motor Hacmi: |
898 cc |
|
Silindir Adedi: |
3 |
|
Maksimum Güç: |
90 Bg 5250 d/d |
|
Maksimum Tork: |
130 Nm 2500 d/d |
|
Performans |
|
|
|
0-100 km/s Hızlanma |
12,9 s |
|
Maksimum Hız: |
171 km/s |
|
|
|
Frenler |
|
|
|
Ön: |
Hava Kanallı Disk |
|
Arka: |
Kampana |
|
|
|
Yakıt Türü |
|
Benzin |
Yakıt Tüketimi |
|
|
|
Şehir İçi: |
6 lt |
|
Şehir Dışı: |
4,3 lt |
|
Karma: |
4,9 lt |
|
Test: |
5.8 lt |
|
CO2 Emisyonu |
114gr/km |
Boyutlar |
|
|
|
Uzunluk: |
4122 mm |
|
Genişlik: |
1778 mm |
|
Yükseklik: |
1566 mm |
|
Dingil Mesafesi: |
2606 mm |
|
Bagaj Hacmi: |
377-455 lt |
|
Yakıt Depo Kapasitesi: |
45 lt |
|
Boş Ağırlık: |
1101 kg |
|
Lastik Boyutu: |
205/60 R 16 |